• Anonym (orolig)

Väldigt tjocka flytningar!

Är lite orolig för mina flytningar. Är i v.6

De är väldigt tjocka, som tjockt snor, lite gulaktiga. Dessutom har jag ibland som vit gelé, och har fått för mig att det är från slemproppen. Blir ju orolig att den släpper....

Är det någon annan som har det så här?? Eller har haft och kommit längre i sin graviditet och som kan ge mig ett lugnande ord!

• Svar på tråden Väldigt tjocka flytningar!
  • Anonym

Jag hade som nästan snor aktiga flytningar ett tag och min bm tyckte jag skulle behandla mig mot svamp, men jag tyckte inte du ska göra det förrän du har pratat med en bm eller så.

Det är ju jättevanligt att man får rikligare flytningar när man är gravid!

Jag är nu i vecka 18

• Anonym (orolig)

Var detta i början??

• Anonym

Jag kommer inte ihåg vilken vecka jag var i när jag fick snoraktiga flytningen, men jag hade rikliga vita tjocka flytningar från början nästan.

Jag har haft svampinfektion i stort sett sen jag plussade! :-/

• Anonym

ja har haft det såhela tiden men inte så mycket gegg mer gula trådig klumpar som kommer ut. min bm sa med att ja hade lite svamp men ja hade behandlat mig 1v innan så de borde gått bort men inte så ja har låtit de va är i v21 nu

• Anonym

Jag har ju behandlat mig 3 gånger med svamp redan!

• Anonym (orolig)

Jag har haft svamp förut, men då kliade det väldigt mycket. Gör det inte alltid det alltså?

Men ingen annan som haft vit gelé?

• Anonym (orolig)

Ingen annan??

• sweety88

Jag känner igen det du beskriver på EXAKT. har varit in oxå för kolla om dt är slempropp men ingen har kunnat förklara vad detta beror på. hoppas nån här kan ge oss båda ett lugnande svar

• mirrebusan

jag hade likadant också. det läkaren sa va att jag hade en obalans i slidan som gjorde att jag flick mycke flytningar. så fick behandling mot det...men när jag va klar med det så fick jag svamp och efter det ont i underlivet + att jag tror att jag fått svamp igen ska till läkaren på tisdag... men gå till en BM som får undersöka dej

• Anonym

Samma här, v 21 nu, och har haft mer och tjockare flytningar sedan plusset i vecka 6. Jag trodde det var helt vanligt och normalt under graviditeten och har inte ens tagit upp det med bm. Behandlades mot svamp i början av graviditeten men tror knappast jag fortfarande har det då jag inte känner av vare sig sveda eller klåda. Men flytningar har jag varje dag.

• Anonym

Alltså ni har jaft gulaktiga snorflytningar?! Även som påminner som slemproppen o dt är normalt?

• mirrebusan

det jag har haft har varit jätte tjockt slem som om man går på toa och kan man ibland så stora slemklumpar det till och med känns när man ska torka bort som. det känns som det e nått som låstnar inne i från slidan

• Anonym

jag är anonym inlägg 10: inte gulaktiga men lite snorliknande men helt vita till genomskinliga flytningar. Lite tjockare o segare än vanligt.

• Anonym (orolig)

Vad skönt att jag inte verkar vara ensam. Det är förmodligen inte farligt om det är välidigt vanligt och då mer troligt helt ofarligt. Men jag ska ringa bm och fråga på måndag tror jag.

• Anonym (orolig)

Ska jag göra!

• Anonym (orolig)

Pratade med BM nyss och hon sa att det är vanligast med vita geléaktiga flytningar så det var inget konstigt alls. Men de flesta brukar få väldigt mycket mer flytningar pga att östrogenhalten ökar så mycket när man är gravid (undrar om det har något samband med om man väntar pojeke eller flicka). Så länge de inte luktar något är det ingen fara.

Så, vi får väl lita på det helt enkelt.

Svar på tråden Väldigt tjocka flytningar!