• Anonym (förvirrad)

klarar man en förlossning till?

Ja d e ju klart att man gör ingetligen men ja hade en jätte jobbigt förlossning me mitt första barn, nu e ja grav i gen å min son e 8 månader gammal, ja e i vecka 13.
    I början när ja plussade kändes d inte så jobbigt, tänkte liksom inte på förlossningen, men nu när man verkligen fattat att ja e verkligen grav å de här barnet ska verkligen oxå ut! ja får panik!!
    D känns som att ja inte fattar va ja har gett mej in på, varför utsätter ja mej för detta igen? ja vill inte.. inte föda vaginalt å ja e liv rädd för ett snitt till!
    Men samtidigt vill ju inge heldre ha detta lilla barn å ja skulle aldrig nånsing kunna göra abort för förlossningens skull.. Men ja får sånna skuld känslor samtidigt när ja säger att ja inte vet va ja har gett mej in på, tänker på d lill barnet i magen..känns som att ja mer tänker på mej själv en bebisen på nå sätt

ville bara skriva av mej lite om hur ja tänker å känner.. om nån har nått råd skriv gärna eller om ni känt/känner lika dant.

kram

• Svar på tråden klarar man en förlossning till?
  • Åsa31

Jag har tre små killar med ca 2 år mellanrum. Så det är ganska tätt, särskilt med tanke på att alla tre är snittade.
    Det behöver ju inte bli snitt igen, men det beror väl på varför du snittades första gången. Jag tror kroppen "säger till" att den är redo..Du är ju gravid.
    Jag tror att du ska berätta exakt hur du känner vid inskrivningen och be din barnmorska remnittera dig till deras kurator eller psykolog..Det är inte bra för dig att bära på en massa skuldkänslor..

• Anonym (förvirrad)

Ja vart snittad me min son pga att d va svaga värkar å ja hade kämpat väldigt länge. så d säger att ja klarar av en vaginal förlossning.

Ja gick hos kurator efter förlossningen, man kanske ska ringa till henne igen å berätta hur man känner. vill ju inte tänka va ja har gett mej in på å varför ja utsätter mej för detta hämska igen, när ja vet varför igentligen, vi vill ju ha en liten till å så har ja ju inge val liksom.

• Millangbg

Jag tycker att att du vekrligen ska gå å prata ,med nån så du inte belastar dej med skuldkänslor, ring kuratorn!

• lilyminna

ett megatips: gå o prata med dem på auroragrupp eller liknande under graviditeten.

jag hade en jättejobbig förlossning men andra var en helt annan femma, gick i samtal under den graviditeten och det kändes verkligen som ett jättestöd

lycka till!

• Anonym (förvirrad)

ska prata me min BM om att få gå på auroragrupp eller nått d låter verkligen super
    ja vill inget heldre än att känna mej posetiv inför förlossningen, men ja kände mej så grymt posetiv till min första,va inge nervös å tänkte att d här klarar ja, no problems liksom. å va hur posetiv som helst, ja va oxå fruktansvärt nyfiken på hur ont d skulle göra.
    Men nu fick ja inte ens gå igenom hela förlossningen å inget vart som ja tänkt mej å ja va fruktansvärt rädd under hela förlossningen,ja trodde inte ja skulle ragerar så som ja gjorde!
    Ska verkligen prata me nån!
    tack alla

Svar på tråden klarar man en förlossning till?