• Nilam 84

gaser i magen, vad undvika?

min dotter som är en vecka har haft sån magknip. gaser i magen. vad ska jag undvika att äta när jag ammar?

Lillis plutt kom ut 10 maj
  • Svar på tråden gaser i magen, vad undvika?
  • knodden och vi

min son reagerar på lök i maten och mjölk han är 8 veckor o ja helammar.

• annamo

Min son fick gaser och magknip av för mycket lök men framför allt av bönor och olika kål-grönsaker så som vitkål, broccoli, blomkål etc. Dessa åt jag mycket sparsmakat av. Överhuvudtaget så åt jag nog lite mer onyttigt (typ vitt bröd, korv etc) och mindre fibrer när jag ammade och det verkade bra.

• mirakelmamma

lök, broccoli, kål, blomkål och starka kryddor, mjölk, ägg när jag åt detta så fick mina tjejer ont i magen. Soja kan vissa barn också reagera på med magknip.
    Fundera på vad du har ätit, skriv gärna ner allt som du äter under en dag så att du kan gå tillbaka och se om det är nåt specillt som hon reagerar på.

• Gose

Undvik kaffe och cocacola, viisa barn reagerar på all kolsyra. citrusfrukter - juicer,dricker osv med apelsinjuice, lime, citron. Mjölkprodukter, kryddor, vitlök, lök, gasbildande grönsaker som alla rotfrukter, broccoli, kål osv
    choklad

• Modesty2000

Börja med Minifom först och främst och se om det hjälper...vissa bebisar har helt enkelt omogna tarmar och man kan jaga födoämnen till förbannelse om det vill sig illa!

• Joje

Allt som du blir gasig av kan ditt barn bli gasigt av. Använd Minifom, har det till vår son. Ge din dotter chansen att rapa ofta. Skriker hon mycket, kan det också ge gaser.

Svar på tråden gaser i magen, vad undvika?