lön i hemtjänsten?
hej har fått ett sommarvikariat inom hemtjänsten.
Vad kan man tjäna om man inte har någon utbildning ungefär?
hej har fått ett sommarvikariat inom hemtjänsten.
Vad kan man tjäna om man inte har någon utbildning ungefär?
jag jobbar extra o har vik på sommaren. har 87 nånting i timmen.
är outbildad också dårå
när jag jobbade inom hemtjänsten för ett par år sedan så hade jag drygt 80kr/h, men sen får man ju ob också, så om man jobbar mycket så kan man tjäna riktigt bra!
106:- har jag som timvik/sommarvikarie utan utbildning men med erfarenhet.
hur mycket är semesterersättningen på? Tror hon sa att lönen låg på 92 i timmen men menar hon med eller utan semesterersättning då ? och hur mycket dras det på skatten ? jag är helt vilse kan verkligen inget om sånt här
92kr är nog med sem. ersättning. eller, det beror ju helt på hur mycket du har i timmen. för min sem.ersättning är på 12 eller 13 kronor tror jag. så jag får ju drygt 100kr/h
kolla upp det med din enhetschef vad du kommer att ha i lön. för några år sedan var det ca 87kr i timmen utan utbildning o med utbildning ca 90kr. förra året hade jag 94kr i timmen ca, men jag är utbildad usk.
Blev erbjuden jobb på hemtjänsten nyligen, tackade visserligen nej men... Jag blev erbjuden 104 kr/h exklusive OB och semesterersättning.
Ska tilläggas att jag inte har någon som helst vårdutbildning! Enbart 1½ års tidigare erfarenhet.
Jag tjänar 97 + smester tillläg, men vad du kommer få beror på erfarenhet och vad kommunen har för avtal.
Jag kikade lite på ett gammalt lönebesked.
Och den månaden tjänade jag 5705:- på grundlönen före skatt och då fick jag 979:- i semesterersättning före skatt. Vet inte vad procenten blir på det, men kanske någon riktilinje iaf? :)
När jag började inom hemtjänsten (ett privat företag) utan erfarenhet och som 19 åring tjänste jag dåliga 78 kr timmen + 12% semesterersättning, nu 2 år senare tjänar jag 94 + 12% sem ersättning.
okej tack för alla svar iaf :)
92,12kr/h har jag, sen tillkommer OB iaf. Men ring kommunen och hör efter
Får 94 kr i timmen plus semesterersättning. Är outbildad men har jobbat inom hemtjänsten förut.