• josefiiine

lön i hemtjänsten?

hej har fått ett sommarvikariat inom hemtjänsten.
    Vad kan man tjäna om man inte har någon utbildning ungefär?

• Svar på tråden lön i hemtjänsten?
  • leksakspistol

jag jobbar extra o har vik på sommaren. har 87 nånting i timmen.

• leksakspistol

är outbildad också dårå

• MiAmor

när jag jobbade inom hemtjänsten för ett par år sedan så hade jag drygt 80kr/h, men sen får man ju ob också, så om man jobbar mycket så kan man tjäna riktigt bra!

• Joppis81

106:- har jag som timvik/sommarvikarie utan utbildning men med erfarenhet.

• Joppis81
    Joppis81 skrev 2007-05-18 21:03:39 följande:
    106:- har jag som timvik/sommarvikarie utan utbildning men med erfarenhet.
    Det är alltså grundlönen i min kommun. Sen tillkommer ju ob och semesterersättning.
  • josefiiine

hur mycket är semesterersättningen på? Tror hon sa att lönen låg på 92 i timmen men menar hon med eller utan semesterersättning då ? och hur mycket dras det på skatten ? jag är helt vilse kan verkligen inget om sånt här

• Joppis81
    josefiiine skrev 2007-05-18 21:10:40 följande:
    hur mycket är semesterersättningen på? Tror hon sa att lönen låg på 92 i timmen men menar hon med eller utan semesterersättning då ? och hur mycket dras det på skatten ? jag är helt vilse kan verkligen inget om sånt här
    Oj, jag vet inte...Är den inte på typ 12.5% kanske...Hoppas nån annan vet bättre. :D
    Det tillkommer nog semesterersättning på din timlön.

Jag har skattetabell 35% så det dras ju 35% i skatt. Vad du har vet jag inte. :)
  • leksakspistol

92kr är nog med sem. ersättning. eller, det beror ju helt på hur mycket du har i timmen. för min sem.ersättning är på 12 eller 13 kronor tror jag. så jag får ju drygt 100kr/h

• rebeckaa

kolla upp det med din enhetschef vad du kommer att ha i lön. för några år sedan var det ca 87kr i timmen utan utbildning o med utbildning ca 90kr. förra året hade jag 94kr i timmen ca, men jag är utbildad usk.

• snissi

Blev erbjuden jobb på hemtjänsten nyligen, tackade visserligen nej men... Jag blev erbjuden 104 kr/h exklusive OB och semesterersättning.

• snissi

Ska tilläggas att jag inte har någon som helst vårdutbildning! Enbart 1½ års tidigare erfarenhet.

• msfine

Jag tjänar 97 + smester tillläg, men vad du kommer få beror på erfarenhet och vad kommunen har för avtal.

• Joppis81

Jag kikade lite på ett gammalt lönebesked.
    Och den månaden tjänade jag 5705:- på grundlönen före skatt och då fick jag 979:- i semesterersättning före skatt. Vet inte vad procenten blir på det, men kanske någon riktilinje iaf? :)

• rebecku

När jag började inom hemtjänsten (ett privat företag) utan erfarenhet och som 19 åring tjänste jag dåliga 78 kr timmen + 12% semesterersättning, nu 2 år senare tjänar jag 94 + 12% sem ersättning.

• josefiiine

okej tack för alla svar iaf :)

• SandvikenMamma

92,12kr/h har jag, sen tillkommer OB iaf. Men ring kommunen och hör efter

• septbebis

Får 94 kr i timmen plus semesterersättning. Är outbildad men har jobbat inom hemtjänsten förut.

Svar på tråden lön i hemtjänsten?