• Nenne2

Kan man ge fullkornsvälling från 1 år till bebis vid varje tillfälle?

Min son på 1 år har börjat älska välling sedan vi slutade amma för 3 veckor sedan. Jag ger han fullkorn SEMPER från 1 år. Men kan jag ge det både morgon och kväll? Eller blir det för starkt för magen? kanske är det bättre att blanda med en annan välling varannan gång? Någon som vet?

• Svar på tråden Kan man ge fullkornsvälling från 1 år till bebis vid varje tillfälle?
  • Jennyrockar

Ja varför inte blanda ut den lite?! Men visst kan du ge välling morron å kväll, det är jättebra! Efter ett tag kan du ge den som den är, magen kanske bara behöver vänja sej!

Tänk på att fullkorn sätter sprätt på magen, om han börjar bli väldigt lös i magen så kan du byta ut en el flera skopor fullkorn mot majsvälling så blir bajset oftast lite "bättre".... om du förstår!

isaac har lite känslig mage så vi varierar, har alltid 50/50 fullkorn å majs å ibland mer av den ena el andra!

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Anna2barn

När mitt barn började med 1 års vällingen kraschade hela magen. Vi började misstänka gluten, men sen visade det sig att det hade blivit för mkt fulkorn helt enkelt. Vi bytte till majsvälling några månader och nu är magen återställd. Har nu börjat med 8 månaders vällingen ingen.

• madelen33

testa och se hur han blir i magen. gav min son semper fullkorn när han var 1 år han åt den morgon och kväll gör det än i dag är 18 månader nu, märker du ingen skillnad på din sons mage och att han tycker om den så fortsätt. barn säger i från

Svar på tråden Kan man ge fullkornsvälling från 1 år till bebis vid varje tillfälle?