• paddan80

Cykelstol, hamax och spectra, är det samma?

Jag har kollat runt på cykelstol till min dotter och bestämmde mig för en Hamax sleepy. När jag kom hem från affären såg jag att det stod "Spectra sleepy" bak på stolen, men det står Hamax på själva fästet till stolen. Någon som vet varför, har Hamax bytt namn?

• Svar på tråden Cykelstol, hamax och spectra, är det samma?
  • dreamspell

Det har jag också funderat på, samma med min cykelstol:Hamax står på fästet, men Spectra kiss står det bak på stolen. Även på kvittot står det Spectra barnsits. Försäljaren sa dck hela tiden Hamax..

• paddan80

Dreamspell, var köpte du din stol? Jag köpte min i en butik som heter sporthörnan. Det är lite skumt, sen hörde jag att spectra var samma som crecents märke, men jag hittar inte att hamax och crecent har något samband. Någon som vet mer?

• dreamspell

Jag köpte min på Team Sportia i JKPG. Vilket mysterium! ;)

• paddan80

Nu har jag pratat med de i affären. Var tvungen att byta sleepyn till en kiss för ratten fick inte plats under min sadel. Hon gav inget riktigt svar, mer än att det är samma stolar och samma tillverkare. Hon hade inte ens sett att det stod spectra på ryggen. Men det är i alla fall precis samma sak.

• HelleBelle

just den stolen har de extrapris på just nu på babyland och babyproffsen.

Svar på tråden Cykelstol, hamax och spectra, är det samma?