Kan man använda Willys Premier (mineralvatten) för att behandla torsk?
Jag hittar ingen innehållsförteckning på Willys mineralvatten men är det någon som vet om jag kan använda det vattnet för att behandla torsk?
Jag hittar ingen innehållsförteckning på Willys mineralvatten men är det någon som vet om jag kan använda det vattnet för att behandla torsk?
Är inte helt säker, men jag tror att det ska vara just Vichy Vatten och inte bara vanligt bubbelvatten.
Nej!
Det ska vara vichyvatten INGET annat!
Ej ramlösa, vichy nouve eller nåt....
Vichyvatten innehåller bikarbonat och det är det som gör nytta.
detta hade jag ingen aning om!! har försökt att behandla min son i en vecka.. inte konstigt att det inte vill ge sig
Det ska vara vichyvatten i glasflaska med gul etikett. Man kan blanda bikarbonat och vatten själv också men jag vet inte riktigt hur, sök här på FL så finns det nog några trådar om detta!
Köper man detta Vichyvatten i vanliga mataffären? Finns det bland mineralvattnet?
Ja man kan köpa det i vanlig mataffär men är lite osäker var det står då min sambo var och köpte när vi behövde. Men någonstans bland läsk och sånt finns den ju. Kolla bland glasflaskor och club soda och dylika drycker. Flaskan är som sagt i glas och etiketten är lite gulbrunaktig.
Är det såna flaskor man kan köpa i backar?
Japp precis en sån flaska är det!
Även i Stora pet flaskor....
Fick tipset här 1,5 dl vatten 2 tsk bikarbonat