• Jiged

Gummimatta med "prickar". Var hittar jag det?

Någon som vet var man kan köpa detta typ av golv som privatperson. Det är ju egentligen ett golv som är anpassat för offentliga lokaler, men jag har sett att även privatpersoner inrett t.ex. kök med det. Hittills har jag bara hittat en återförsäljare - Linoleumkompaniet i Stockholm, men vi bor i Göteborg och skulle vilja hitta en återförsäljare närmare oss. Någon som kan hjälpa oss? www.falckdesign.com/SaarFloor.htm

• Svar på tråden Gummimatta med "prickar". Var hittar jag det?
  • regret

Åh det har jag undrat så länge! Jag älskar det golvet och vill ha det hemma. Ska kolla upp linoleumkompaniet eftersom jag bor i Sthlm, det borde ju inte vara så dyrt eftersom det finns i massa affärer. Tyvärr har jag inte svar på din fråga men tack för att du hjälpte mig :)

• Jiged

regret: Jag tror att det kostar strax över 300 kr/m2 på Linoleumkompaniet.

• pr32

Är nästan helt säker att jag sett det hos tarkett.se

~¨~¨~om musik är kärlek, så spela!~¨~¨~
  • Jessica B

Tror också att det är tarkett som har det
    Vår färghandlare är återförsäljare, ingår i Colorama-kedjan.
    Åk o kolla hos närmaste färghandlare!

• Krickilina

Jag har också sett den på Colorama!

• Jiged

Ska kolla in Colorama. Vill bara tillägga att tarkett.se måste vara den sämsta hemsidan någonsin! Jag hittar inte golvet i allt virrvarr där.

• racer x

Golvet tillverkas även i Skåne.. Heter då "checker stud" från www.trelleborg.com

Vilka som är återförsäljare vet jag inte men kan ta reda på det

• Jiged

racer x: Jag har hittat den hos Trelleborg, men vet inte var man kan köpa den som privatperson. Har du ngn aning var man kan ta reda på det?

• Lenalu

Håller precis på att lägga det golvet i köket vi valde den klarröda:)
    Vi bor i stockholm och köpte det på linoleumkompaniet.

• Jiged

Lenalu: *avundsjuk* Rött låter fräckt! Tyvärr har vi ju inte linoleumkompaniet här, men det MÅSTE ju finnas en återförsäljare i Göteborgsområdet...

• Lenalu

Men ring killarna på linoleumkompamiet och fråga om det vet, de är jättetrevliga och hjälpsamma.

• racer x

www.ehrenborg.se/ är visst återförsäljare av Trelleborgs golv och har uställning i Stockholm, Göteborg och Malmö. Men om dessa säljer till privatpersoner vet jag inte. Råkade hitta detta på trelleborgs sida.

• racer x

Hoppas dom kan hjälpa er. Annars är det huvudkontoret som gäller, jag tycker det är dåligt om dom inte har någon som säljer till privatpersoner.

• Jiged

Racer x: Tack! Jag ska kolla det, ska även ringa till linoleumkompaniet. Det måste ju gå att få tag i på något sätt! Det har ju visats i flera inredningsprogram och sådant brukar ju få fart på efterfrågan...

Svar på tråden Gummimatta med "prickar". Var hittar jag det?