• Ijan

Fler vars barn flaxar mycker med armarna?

Min son på snart sex månader flaxar rätt mycket med sina armar. Rättt guligt, men jag tycker att det likom är mer än jag ser hos andra barn. Blev bara nyfiken på om era gör så? Det blir ibland jobbigt vid ammningarna, särskilt när han ska sova. Flaxar mest med armarna men även med benen. Rätt som det är får man sig en smäll =)!

• Svar på tråden Fler vars barn flaxar mycker med armarna?
  • Crazy Baby

Båda våra barn har varit superflaxiga! De första månaderna har vi haft dem lindade, vi har märkt att de har fått dem mycket lugnare. När de inte har varit lindade har de blivit stressade av allt flaxande, speciellt när de ska komma till ro och sova!

• Ireth of Dorthonion

Jo då våran son flaxar hej vilt med både armar och ben. Riktigt hårt också i mellanåt.

• anni83

min lilla tjej med..har alltid varit väldigt "spattig" =)

• Matilda83

Har en likadan här. Han är 2,5 månad nu och vevar på för fullt! Något krångligt vid amning ha, händer och armar överallt, helst framför munnen så det blir extra lätt att få dit honom! =)

• Emeliee

Här är en "flaxare" på 5 1/2 månad. Gulligt kanske, men jobbigt vid matning, *hihi*

♥ Milton ♥ 061205
  • Ireth of Dorthonion

Ja just vid amning har vi inte haft några problem, det är ett av fåtal saker som får honom riktigt lugn. Men vid matbordet... Är ju puré/gröt överallt när man är klar med honom.

Crazy Baby: Hur menar du med lindad? Som man gjorde förr i tiden eller att de låg inbäddade i någon filt eller så?

• shinysister

Min son är precis lika. Han är 8 veckor.

• Ireth of Dorthonion

Måste fråga en sak som jag tänkt på. Vår lille son sparkade otroligt mycket inne i min mage. Gjorde era det också? Tänkte att kanske sparkiga bebisar blir sparkiga utanför magen med?

• Tissa

Min son vevade väldigt mycket innan och vet att när sambon höll fast hans armar så blev han på något sätt lugn. Det är ju lite svårt för dom att kontrollera kroppen ännu vid den åldern.
    Men jag minns att det såg ganska skojigt ut.
    Min sambo tyckte att jag skulle lägga mig bredvid sonen och göra samma sak för att bli av med de extrakilona jag fick under grav.

• Ijan

Det som är så komiskt är att min lille var så otroligt lugn i magen. Jag var inne och körde ctg:kurvor med jämna mellanrum för att han inte gett sig tillkänna. Annat är det ju nu! En liten fråga till: är era också jätteintresserade av sina händer. Min lille liksom snurrar och vrider på sina händer och ibland ser det ut som att han sitter och ber. Lite religiös redan kanske =)?

• Tissa

Ijan,

Nu är min son 10 månader så allt det där har försvunnit...

Men minns att från det att han var typ 4 månader tills han var ca 6 mån så gjorde han inget annat än "knypplade" som vi kallade det. Han satt och pillade på sina händer dom stunderna han satt lugnt och fint och inte vevade runt.

• kron

Helt normalt med intresse för händerna har jag läst någonstans. Vår dotter flaxar också med armarna eller sitter med dem rakt ut och vrider händerna. Andra tror hon håller balansen men det kan hon bra ändå. är snart 7 mån.

• Lillatroll

Min lilla son är nio månader och han viftar med både armar och ben Varför inte passa på att motionera lite medan man äter

• Puman78

Jodå min 4 månaders gumma flaxar för fullt med armar och ben

Mamma till Nova 0701 och Lilleman 0010
Svar på tråden Fler vars barn flaxar mycker med armarna?