• Anonym

Huvudvärk när jag ammar, vad kan det vara?

Jag har ätit alvedon för huvudvärk i flera dagar nu, jag har brukar inte göra det. Jag har jätteont i huvudet o dessutom mår jag illa, nån som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Huvudvärk när jag ammar, vad kan det vara?
  • Prisssan

Har du druckit tillräckligt med vatten? Ätit bra?

Lycka är ett val..
  • Anonym

äter bra, men kanske dricker dåligt, men efter som jag ammat länge o druckigt samma mängd, kan det vara så att det kommer efter några månader?

• Tigertofflan

Jättevanligt att det kommer en våg av illamående och huvudvärk just när man sätter sig och ammar!!!

Se till att ha ett stort glas vatten när du sätter dig och ska amma, och se till att dricka ordentligt under hela dagen!!

• Jennyrockar

Ja låter som vätskebrist! Se till å alltid ha en vattenflaska breve dej när du ammar å drick MASSOR!!!! Se det som att all den vätskan som bebisen får UT ur dej, måste du få i dej i form av vatten å sen MINST det dubbla!!

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Anonym

Det är inte när jag ammar, det är värst på morgonen Sen kommer huvudvärken tillbaka på em.

• Tigertofflan

Jaha, jag trodde det var när du ammade eftersom det stod så i rubriken...

Men det är vikttigt att dricka ordentligt, framförallt som ammande.

• Anonym

Migrän kan uppstå när hormonerna svallar (amning, klimakteriet, pubertet mm). Sök på vårdcentralen.Jag fick blixtmigrän (såg ingenting, bara blixtrar mm), dock var huvudvärken mild. Men du kan ha tvärtom! Läkaren sade att det inte är ovanligt att få migrän när man ammar!

Svar på tråden Huvudvärk när jag ammar, vad kan det vara?