• Anonym

Lön för telefonförsäljare

Jag skulle vilja veta vad ni som är telefonförsäljare tjänar. Grundlön, provision m m och om ni arbetar dagtid eller kvällstid. Om ni har jobbat upp er efter antalet år, eller hur det är.... Vad är det ni säljer?

• Svar på tråden Lön för telefonförsäljare
  • Rebekah84

12500:- tjänade jag i grundlön.

Sen var det en trappmodell hur mycket man fick i provision typ:

sålt upp till 10 000:-
    8% provision

Sålt mellan 10 001-20 000:- 10% provis
    '
    Över 50 000 då fick man oftast 50% provis på allt som ramlade över 50 000:- plus provisionen på 25% av 50 000:-
    OBS inte riktiga siffror utan väldigt ungefär, det var dessutom 2 år sedan.

så det kunde bli ganska bra. Många satt med en grundlön på 15 000:- oxå.

Dagtid. Heltid.

Jobbade bara ett år, sålde kreditupplysningar via telefon. Vansinnigt roligt! Bra arbetskamrater.

Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
  • hella23

Jobbar 75% som återförsäljare till telia och säljar mobiler och abonnemang till befintliga kunder.
    Får 10.000 i garantilön och sen 150 kr per sälj plus bonus så jag får ut ca 15000 efter skatt. Ibland mer

Trivs som fisken i vattnet på jobbet och har superbra chefer och arbetskamrater

• Anonym

min man tjänar ca 40 000kr i månaden har har 400kr per sälj

• Rebekah84
    Anonym skrev 2007-05-19 11:46:31 följande:
    min man tjänar ca 40 000kr i månaden har har 400kr per sälj
    Vad säljer han då? Uppenbarligen något som han säljer 5 om dagen av

Just det jag har jobbat som larmförsäljare oxå, där får man 600:- per sålt larm. Men ingen grundlön. Det jobbet är SKIT!!! Gå ute i kylan på vintern och knacka dörr? tror inte det!
  • Anonym

Min man har en grundlön på 80% på 10 200 och sedan har han provision på allt som han gör. Han säljer telefoner och förlänger abonnemang och så.. Han har inte jobbat länge med det men lönen blir bara bättre och bättre för varje månad som går...

• Anonym

Är det någon utav er som jobbar hemifrån eller bara på kontor?

• Rebekah84

Eh... minnet är bra, jag har jobbat hemifrån som säljare oxå. Då drog man in 500:- på 4 timmar i regel, man fick en malla att följa o sen var de bara att ringa. Man kunde jobba dag eller kväll och hur mycket/lite man ville.

Det var ett seriöst företag.

• Monster tjejen

fick 15000:- i grundlön + provision, men man kom aldrig upp till provisionen och jag va ändå en duktig säljare där.
    På mitt halvår jag jobbade där så va det väl 1 som kom upp och fick provision.

Svar på tråden Lön för telefonförsäljare