• hejentjej

kan man frysa mjuka tortillas?

har köpt en packe, men behöver inte alla, man kan bara ha dom 2 dagar efter uppvärmning står de, men går dem att frysa?

• Svar på tråden kan man frysa mjuka tortillas?
  • LiveLoveLaugh

Det går alldeles utmärkt!

• Fru Humla

det brukar jag göra.
    de blir kankse lite hårda i kanterna när man använder dem efteråt men dte funkar bra!

• Pumpkin

Det gör vi varje gång vi ätit tortillas, funkar alldeles utmärkt som sagts

• Kristin24

går fin fint...försök att frysa in dom platt...vik dom inte.

Go och glad Kexchoklad
  • Afrodite84

Jag brukar också frysa in dem och det fungerar kanon!

• hejentjej

tack, å sånna majs taco skal då??? står att dom håller 3 dagar efter öppnandet.. kan väll inte stämma? hade några en månad en gång!!!!

• Fru Indosaurie
    hejentjej skrev 2007-05-19 23:20:02 följande:
    tack, å sånna majs taco skal då??? står att dom håller 3 dagar efter öppnandet.. kan väll inte stämma? hade några en månad en gång!!!!
    3 dagar?! vi brukar ha våra i en hel evighet..
    woops.
  • Lady in the Water

Ja, de håller länge.

• Juppepuppe

Är jag den enda som tycker att det inte fungerar? De blir hårda och torra efter frysning och går sönder när man ska vika dem sedan.

• Fru Humla

girllady: som chips???
    vi pratar om mjuka tortillabröd...de blir iof chips om man låter dem ligga*haha*
    tacoskal osv kan ju vara öppnade i en evighet.
    juppepuppe: ja de blir lite tråkiga när de varit frysta men jag har märk att det är bättre att låta dem tina upp innan man micrar dem så blir de bättre än om man micrar dem direkt från frysen

• Juppepuppe

Vi har ingen micro... Så jag har alltid låtit dem tina. Så jag kanske bara är väldigt kräsen då!

• Fru Humla

juppepuppe då är det nog de där 30 sek i micron som saknas för dig för att de ska bli som nya*ler*
    girllady: har du aldrig varit med om att bröden möglar?
    det har de nämligen alltid gjort för mig om jag lämnar dem framme...annars skulle jag aldrig ha kommit på att frysa dem tror jag

• Juppepuppe

Aha! Undrar vad som "händer" med bröden i micron då? Ja, ja, nån gång ska väl vi också följa utvecklingen!

• Älskade Ängel

ja

♥våren är här♥nytt hopp♥
Svar på tråden kan man frysa mjuka tortillas?