• Bonnie med E 02 och F 04

Ni som har bostadrätt, vad betalar ni??E detta rimligt!

Den botasrätt vi e intresserad har en månadsavgift på 5400:-
    Sedan tillkommer drift som nu ligger på 2300/mån men sk sänkas nu när fjärrvärme kopplas in i höst.

utropspriset ligger på 200 000:- men vet inte vad det kommer stanna på.

Är detta rimligt??

Blir ju en månadskostnad på typ 8000 eller nått.. känns mastigt!!

// Bonnie

• Svar på tråden Ni som har bostadrätt, vad betalar ni??E detta rimligt!
  • Dieselmom

Driftkostnaden är riktig hög...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right.
  • MoonFlight

Vi köpte ca 1½ mil utanför GBG en bostadsrätt för 950.000 (utgång var 975.000 hehe). Mån kostnaden ligger på 2800 inkl kabeltv.
    Vet dock ej vad vi betalar på lånen då allt drag från gubbens konto automatiskt. Elen ligger på runt 1000 kr/kvartalet med alla avgifter.

• Bonnie med E 02 och F 04

Det e ju direktverkande el nu men blir ju fjärrvärme i höst. Det borde ju sänka en del!!

//bonnie

• Greten

Jag tyckte det var dyr månadsavgift....

• Pirum

Månadskostnaden beror också på hur nybyggt det är. Vår lgh har en månadskostnad (inkl allt utom el) på 7000 och vi köpte för 790'. Månadskostnaden beror bl a på att det är en relativt ny förening som har mycket lån att amortera av. Allteftersom kommer avgiften sjunka, senast sänktes den med 10%.

Om det är rimligt att betala så mycket, tja, det beror på var den ligger och hur det står sig i jämförelse med andra bostäder i området.

Ta reda på vad värmekostnaden kommer att landa på när fjärrvärme installeras. Jag kan tänka mig att br-föreningen har gjort en uppskattning av det. Då slipper ni gissa!

• Tina83

vi har en hyra på 2450 kr för vår trea.

kostade 117000,men är värd det tredubbla idag.vi bor på mindre ort..

• Tessideluxe

Det beror ju helt på vart lägenheten ligger, när den är byggd och vilket läge den här. Jag tycker personligen att 5400/mån är mycket men jag vet att nyproducerade lägenheter vid vattnet här i Stockholm har samma typ av avgift till föreningen men då kostar lägenheten i stället 2.5 miljoner kronor att köpa...

Egentligen spelar det ju ingen roll om det är rimligt eller inte, det enda som spelar någon roll är om du har råd med det.

Min lägenhet kostade 855.000 . Avgift till föreningen 1800 i mån. Driftkostander el/gas. ca 2000 per år.

• MaLina

hihi, en kompis köpte just en tvåa på 66 kvadrat i Sthlm innerstad för 3.4 miljoner. Månadskostnad uppemot 13.000.

Grattis säger jag bara...

Svar på tråden Ni som har bostadrätt, vad betalar ni??E detta rimligt!