• firiona

Tips på Diskho, rund eller fyrkantig?

Vad ska man välja? Vill helst ha rund, men vet inte om det är opraktiskt?! Vi har diskmaskin så det behövs väl mest en?!

• Svar på tråden Tips på Diskho, rund eller fyrkantig?
  • funbun

se bara till att det får plats en plåt på snedden, har släktingar som köpt jättefint nytt kök men en plåt fick inte plats där och dom kan inte diskas i maskin

• game set match

Vi har 3 i köket - skulle aldrig funka med bara en!

En dubbel (eller rättare sagt 2 st lika stora, extra djupa nersänkta brevid varandra) som är något rektangulära. Sen en liten vid ön vilket är bra om man står där och lagar/bakar nåt.
    Dessutom så är man ju ibland mer än en person i köket och då kan det vara bökigt med mindre än 2 st hoar.

Rund ho är nästintill omöjlig att diska plåtar i till exempel.

Så 2 st rektangulära är mitt tips.

• korven72

när jag köpte nytt kök till min lägenhet valde jag 1 stor och 1 liten. Opraktiskt som fan.

Till nya huset blir det 2 stora!

• Jewi 75

Hej!!
    Jag personligen tycker att det är jättefint med rund modell...
    Sen om det är praktiskt eller inte har jag ingen erfarenhet utav.
    Jag skulle vilja ha en rund när vi bygger om köket, men där är inte jag och min man riktigt överens :)

Har du diskmaskin är inte behovet så stort med flera...

Lycka till med valet!!

• lata kocken Johanna

två stoooora är mest praktiskt

helst så stora att en bakplåt går i
    och ang blandare
    välj en med dushhandtag på, antingen den typen som man har på restauranger eller en som man kan dra ut en slang - sååå praktiskt när man vill spola rent ordentligt

• game set match

Jag har diskmaskin och har ändå behov av fler än en ho! Ibland finns det disk i en diskho och man är två i köket och behöver använda vatten...

• lata kocken Johanna

I mitt drömkök är det 2 rejäla hoar (djupa och vida) med en riktig blandare
    2 diskmaskiner (till vardags plockar man mellan maskinerna - till fest går det urfort att diska undan allt)

1 ho nära spisen

två ugnar och en bra spishäll

en jäkla skillnad mot det usla lilla kök vi har idag i hyresrätten alltså

• firiona

Låter som det lutar åt fyrkantig, men en stor borde funka med :)

• korven72

va på ikea idag och valde. Jag såg också en stor fyrkantig, men på nåt sätt kom vi fram till att 2 lite mindre stora blev bäst. Ofta grejar jag med flera olika saker. Tex sköljer av något, tinar och gud vet vad. Skönt att kunna ha 2 att växla mellan...

Svar på tråden Tips på Diskho, rund eller fyrkantig?