• notsofantastic

Uppgradera hotell vid resa med Apollo?

Hej,
    Jag ska för första gången på en ordnad charterresa. Jag har rest mycket, men charter har det aldrig blivit. Tycker att det känns ganska fånigt att äta köttbullar med lingon, skicka eventuella barn på barnklubben och spela poolbingo.

Nåväl, dom senaste månaderna har det hänt vissa saker i mitt liv som har gjort att vi fick skjuta vår rundresa i f d Jugoslavien på framtiden. En trygg och ordnad charterresa var vad jag önskade mig istället. Jag ska till Alanya och har bokat ett hotell med halvpension.

Jag vill dock ha det hela ännu mer ordnat, i form av ett "All Inclusive"-hotell. Tror ni att det är något som helst problem att ringa upp Apollo imorgon och be att få byta hotell? Jag betalar naturligtvis den summan som det kostar.

Jag har blivit lite orolig nämligen. Jag vill inte att hela semestern ska bli förstörd för att jag inte tänkte ordentligt ifrån första början.

Har letat på deras hemsida men hittar ingenting.

Kan någon hjälpa mig?

/A

• Svar på tråden Uppgradera hotell vid resa med Apollo?
  • hotten

din bild av charter resa är iallafall inget jag sett på mina charter resor... om man inte själv söker upp reseledarna osv så är det ju inget du ser på din semester, å om du inte aktivt väljer just ett familjehotell så finns ju inga aktiviteter eller dyl... det enda som egentligen skiljer är ju att man har charter plan å slipper byta plan å får kortare restid när det gäller en del resor.. kanske tom billigare biljetter beror ju på vart man skall naturligtvis. samt att du kan söka upp reseledarna om du vill, fast att få nån hjälp av dem kan du inte räkna med fast man borde kunna det...

hur som hellst så din fråga, beror på, har du tecknat ett avbeställningsskydd så kan du boka om din resa upp till 30 dagar innan avresa utan kostnad till ett annat hotell eller annat resemål eller annan tidpunkt (max 6 månader frammåt)

har du inte tecknat avbeställningsskydd genom resebolaget ELLER det är mindre än 30 dar till avresa så blir det en avbokning och en ny bokning, dvs du kan inte byta hotell så.

• notsofantastic

hotten,
    Det var tråkigt att höra. Jag får ge mig till tåls till imorgon bitti när jag kan ringa till Apollo. Jag får helt enkelt hoppas på det bästa.

• hotten

det brukar stå om du går in under avbeställningskydd å läser, har jag för mig.
    tidigare kunde man inte alls omboka men sedan ca 1½ år sedan så ändrades avbeställningskyddet hos resebolagen så nu går det ju men inte så nära inpå.. däremot kan du naturligtvis göra namnändring tex om du säljer denna resa å köper den nya själv..

• hotten

Ändring av resan som företas av resenären och som innebär ändring av destination, avreseplats, reslängd, avresetid, in kvartering eller pris är att betrakta som avbeställning och ny beställning. För detta uttages en kostnad i enlighet med av beställningsreglerna i punkterna 3.1.1?3.1.4 ovan.

då behöver du tyvärr inte fundera mer..

Svar på tråden Uppgradera hotell vid resa med Apollo?