• Fille Fjonkan

NAN vs Semper - kräks mer?

Pysen fick NAN1 tills det blev omöjligt att få tag på för någon vecka sedan. Han har alltid (i alla sina 3½ månader ) kräkts ganska  ofta. Han sväljer mycket luft och kräks om han inte kan rapa upp den och han har svårt för att rapa.

Sedan vi gick över till Semper för några dagar sedan kräks han betydligt mer. Förut kräktes han då och då i ca en timme efter att han ätit. Nu fortsätter han kräkas lite då och då hela tiden, även när han inte har ätit på ca 3 timmar.

Har någon annan samma erfarenhet? Vad bör vi göra så länge NAN inte finns att få tag på?

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Svar på tråden NAN vs Semper - kräks mer?
  • annikaloppan

Ja, jag har samma erfarenheter. Min son kräktes upp hela vällingflaskan när han åt Semper, men aldrig med NAN.

En kommentar om det där med att han sväljer luft;
    har du dragit åt nappen så löst som det bara går? Det ska komma bubblor längst upp i flaskan, då är den lagom stängd.

◊ William 05 10 15 ◊
  • Fille Fjonkan

Jadå, det bubblar så fint så och han äter inte särskilt fort, men ändå kan jag riktigt höra hur han lyckas svälja med en massa luft också ibland
    Jag tror han måste släppa in luft från näsan eller något liknande för han släpper inte taget om flaskan.

Hoppas NAN snart finns att köpa igen...

• Lobos mágicos

Min älsta dotter spydde kaskadspyor av BabySemp. Hon spydde av NAN också men i mer normala former.

Det blev en Amelie!
  • Lova03

Gav bara min dotter Semper och hon kräktes aldrig...det kan inte ha varit för att ni nyss bytt ersättning bara?

• Mini Pantern

Min son spyr också MYCKET av semper. Jag pratade med bvc och fick tipset att prova EnfamilAR som lägger sig som ett gelelock i magen och blir trögflytande. De ska inte kräkas lika lätt av det.
    Jag har provat och det blev bättre men nu kör jag med Lemolac eftersom sonen verkar även få ont i magen av både nan, semper och Enfamil.

Prata med bvc och se om du kan prova med Enfamil. Det finns på apoteket, kostar 80kr för en burk. Men en barnläkare kan skriva recept och då kostar det 120kr för 6 burkar.
    Ett litet tips bara!

• Loviset

Min raring kräktes av Babysemp redan på BB, och sen när jag testade hemma kräktes han också.
    Men med NAN1 har han aldrig kräkts på samma sätt.
    Dessutom luktar det mer av semperspyorna av nån anledning..

Typiskt att Nestlés lager skulle ta slut, har jagat NAN1 i en vecka nu, har hittat EN butik som har.
    Hoppas de andra får hem innan de också tar slut. :S

• Längtar liten

För Olivia är det tvärtom. Babysemp går hur bra som helst medan hon spyr massor plus att hon får ont i magen av NAN1. Däremot upplever jag att kräkset luktar mer illa av Babysemp.

Olivia, min älskade unge!
  • EnilemmE

Jag tyckte oxå att det var tvärtom, att vår tjej kräktes mer av NAN än av BabySemp, men nu kör vi med Enfamil oxå och jag ska försöka få det på recept, så det inte kostar skjortan att mata sitt barn utan att bli nerspydd HELA tiden!!

♥ LOVA ♥
  • Fille Fjonkan

Tack för era svar! Jag ska nog testa Enfamil. Jag är hjärtligt less på att bli nerspydd hela tiden och det kan ju inte vara så skoj för Pysen heller.

• Liten blir stor

Här var det tvärtom. Sonen fick semper men fick sån magknip så vi gick över till NAN och han spydde betydligt mer av NAN. Var hemskt.
    Nu med dottern är det samma. Hon kräks nåt fruktansvärt av NAN men av semper nästan ingenting. Nåja, vet ju att det blir bättre.

• Misfits

Varför är NAN slut? Har inte märkt något här iaf. Finns på alla butiker.

• mammatillpojkar

min son va tvärtom, han gallskrek och kaskad kräktes av NAN men så fort vi gick över till semper så blev allt bra!!

• Fille Fjonkan

Det slog mig att Enfamil kanske inte är bra för Pysen ändå. Hans problem verkar ju vara att han sväljer mycket luft som han måste få upp. Få han inte upp den kräks han. Om det blir trögflytande i magen blir det kanske ännu svårare att få upp luften och då kanske han får ont av det istället?

Svar på tråden NAN vs Semper - kräks mer?