• Tallulah

HUr förvara nybakade bullar över natten? plastpåse eller handduk?

Nu har bullarna svalnat på galler med handduk över sig, kan man lägga de i plastpåse eller blir dom svampiga då? Blir dom torra om de ligger inlindade i kökshanddukar?

• Svar på tråden HUr förvara nybakade bullar över natten? plastpåse eller handduk?
  • Sofis

jag skulle lagt dom i en påse...

• trollet77

har dom svalnat är det väl bara att lägga i plastpåsar, det gör då alltid jag...

• Tallulah

bra, då gar jag också det. Tack!

• therre

Nej, lägg de INTE i en påse! De blir ju jättedegiga då!

Låt de ligga och svalna under en handduk, har du bråttom kan du ställ ut de en stund med handduk ovanpå. Sedan när de är svala sätter du de i påsar, så brukar jag göra när jag bakar någon kväll och bara vill sooooova

• Fru Indosaurie
    therre skrev 2007-05-19 23:08:53 följande:
    Nej, lägg de INTE i en påse! De blir ju jättedegiga då!Låt de ligga och svalna under en handduk, har du bråttom kan du ställ ut de en stund med handduk ovanpå. Sedan när de är svala sätter du de i påsar, så brukar jag göra när jag bakar någon kväll och bara vill sooooova
    Det står ju i TS att dom har svalnat..

Lägg dom i påsar!
  • Tallulah

men de är svala - då kan jag lägga dom i plastpåse eller hur?

• Tallulah

... 2-års kalas i morgon, inget få gå fel ;)

har ni något bra tips på vad man kan lägga i fiskdammspåsarna???

• therre
    Tallulah skrev 2007-05-19 23:10:23 följande:
    men de är svala - då kan jag lägga dom i plastpåse eller hur?
    ja, DÅ kan du lägga de i påsar!
  • Sofis
    Tallulah skrev 2007-05-19 23:11:10 följande:
    ... 2-års kalas i morgon, inget få gå fel ;) har ni något bra tips på vad man kan lägga i fiskdammspåsarna???
    godis och en frukt
  • korven72
    Tallulah skrev 2007-05-19 23:11:10 följande:
    ... 2-års kalas i morgon, inget få gå fel ;) har ni något bra tips på vad man kan lägga i fiskdammspåsarna???
    konfetti, popcorn och såpbubblor *ler*

ballong, godis, nån liten bil kanske bättre?
  • therre

Ballong är ju inte alltför smart att ge åt en 2-åring, ouppblåst.

• therre

Inte popcorn heller, tänk på alla småkorn *s*

Näe, måste man ge godispåsar åt småbarn? Kan du inte typ gå på IKEA och köap något litet gosedjur eller nåt sånt där.

• Tallulah

oj oj oj, det hinner jag inte - kalaset är i morgon, det blir nog sådanna där söta små russinkartonger, bokmärken, en liten kaka eller godis.

• Sofis
    Tallulah skrev 2007-05-19 23:35:24 följande:
    oj oj oj, det hinner jag inte - kalaset är i morgon, det blir nog sådanna där söta små russinkartonger, bokmärken, en liten kaka eller godis.
    Det tycker jag låter bra!
  • therre
    Tallulah skrev 2007-05-19 23:35:24 följande:
    ja, russin lät ut bra!
  • korven72
    therre skrev 2007-05-19 23:30:52 följande:
    Inte popcorn heller, tänk på alla småkorn *s*Näe, måste man ge godispåsar åt småbarn? Kan du inte typ gå på IKEA och köap något litet gosedjur eller nåt sånt där.
    hmmm konfetti, popcorn och såpbubblor va liksom mest på skoj... ballonger och små barn tänkte jag itne så mycket på. Brukar dom käka upp ballongerna eller hur tänker du?
Svar på tråden HUr förvara nybakade bullar över natten? plastpåse eller handduk?