• Anonym

Förlorar mitt långa hår pga av cancer behandling.....

Jag bara måste dela med mig att mina tankar någonstans.......

Varför ska det vara så svårt att förlora just håret??? *Gråter*
    Jag är helt skallig nu...
    Folk stirrar och jag känner mig äckligt FUL.......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-20 00:57:46:
    Ska kanske tillägga att min cancer är behandlingsbar livmoderhals cancer...jag är alltså inte döende.

• Svar på tråden Förlorar mitt långa hår pga av cancer behandling.....
  • Anonym (Em)

Har själv ätit cellgifter för ett tillstånd som är långt ifrån lika traumatiskt som cancer och jag tappade lite hår då.

Men ändock kan jag inte veta hur du känner men jag vill ge dig en stor KRAM. Kämpa på!

• trollet77

En bekant hade cancer (friskförklarad nu) och hon hade snygga sjalar runt huvudet, skittufft var det, annars var det nog bara hon som tyckte att folk stirrade, det kanske blir så. Men iallafall hon fick ju en peruk, även om hon aldrig använde den, kan inte peruk vara ngt för dig. Beklagar cancern föressten, och hoppas att allt går bra för dig.

• Anonym (en)

hej! jag har också livmoderhalscancer men av de cellgifter jag fick tappade jag inte håret men det känns som ett liten problem hellre tappa håret än att dö får jag fråga hur gammal du e? jag är 22. är du inte rädd?

• Anonym

Anonym (en) skrev 2007-05-20 21:15:20 följande:

hej! jag har också livmoderhalscancer men av de cellgifter jag fick tappade jag inte håret men det känns som ett liten problem hellre tappa håret än att dö får jag fråga hur gammal du e? jag är 22. är du inte rädd?
    Jag är 28...
    ...och jo....visst är jag rädd.

Vad är det för sort cellgifter du får?
    Jag började tappa håret efter 3 behandlingar.
  • vadskajaghetadå

vet ni hur stor riskerna är för att dte ska gå i arv till t. ex ert barnbarn?

*kramar om er*

min mormor hade det, därför jag undrar! (hon blev helt frisk)

v.6
  • Anonym (en)

jag fick nåt som hette cisplansin (vet ej hur man stavar) 7 behandlingar + strålbehandling nu ska jag ev opereras men jag tappade inte håret....

• Anonym (en)
    sannispannisen skrev 2007-05-21 01:21:40 följande:
    vet ni hur stor riskerna är för att dte ska gå i arv till t. ex ert barnbarn?*kramar om er*min mormor hade det, därför jag undrar! (hon blev helt frisk)
    livmoderhalscancer är inte en ärftlig cancer den kommer med ett virus som är smittsamt. en nunna kan t.ex aldrig få den här sortens cancer tack för kramarna!!
  • Paw Print

Håret har ofta en stor betydelse för kvinnor, det får oss att känna oss kvinnliga och attrktiva, så det är inte konstigt att du känner som du gör!

Håller med om tipset med schalar lr. hattar, ev. peruk. Och du, håret växer ut igen!

Lycka till och hoppas du blir frisk snart!

• Anonym
    Paw Print skrev 2007-05-21 09:48:22 följande:
    Håret har ofta en stor betydelse för kvinnor, det får oss att känna oss kvinnliga och attrktiva, så det är inte konstigt att du känner som du gör!
    PRECIS så känner jag mig......okvinnlig...och oattraktiv.
  • Anonym (en)

vet ej hur det känns att tappa håret men jag skulle göra nästan vad som helst för att slippa va i den här situationen försök va positiv de e botbart

Svar på tråden Förlorar mitt långa hår pga av cancer behandling.....