• crisscross

Tandhygienistutbildning på distans

Jag undrar bara om det finns någon här som gått tandhygienistutbildningen i Karlstad på distans....
    Jag funderar på den, eftersom jag bor i Örebro, men är lite skeptisk till att det är just distans och undrar om man verkligen får ut maximalt av utbildningen. Eftersom det är ganska mycket praktiska moment bland annat....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-29 11:08:30:

• Svar på tråden Tandhygienistutbildning på distans
  • CarlHerman

Hej! Jag är tandhygienist, men har inte läst i just Karlstad. Har hört "rykten" om att det kan vara svårt med just de praktiska momenten för de som läser i Karlstad. Tror dock att om du praktiserar på en bra klinik så får du mkt av det praktiska med dig därifrån, tycker jag lärde mig det mesta praktiska under praktikperioden, inte i skolan på övningar eller studentkliniken. Utbildningen är mer teoretisk än vad man kanske tror och då går ju distans lika bra, gissar jag, har ingen erfarenhet...Försök hitta en bra praktikklinik så kompenserar det säkert, iallafall till viss del, att utbildningen är på distans. Lycka till!

• crisscross

Ingen som har läst till tandhygienist i Karlstad?

• CeciliaBa

Jag har läst till tandhygienist i K-d och utbildningen var helt ok men idag hade jag läst den vanliga vägen. Anledningen till detta är att jag trivs med att gå på föreläsningar, ha närmre lärar/studentkontakt. Men det beror ju på hur man är som person. Sedan är man ganska mycket i K-d trots allt...så helt på distans är det verkligen inte. Tror dom jobbar mycket på att förbättra utbildningen hela tiden. Lycka till!

Kill them with kindness...
Svar på tråden Tandhygienistutbildning på distans