• Yolanta

LEKHAGE med nätsidor/träspjäl - vad är bäst??

Tja.. som rubriken lyder. Funderar på att ev inhandla en lekhage och givetvis vill jag ha den bästa

Jag vill gärna att du skriver något om vad du tror är bäst och varför även om du inte haft en lekhage. Vill gärna ha så många för/nackdelar som möjligt av båda alternativen

Ps Jag har förstått att det är flera som är emot lekhagar, men det kan man diskutera i en annan tråd i såfall. Här diskuteras bara skillnader mellan olika hagar

Tack på förhand!

• Svar på tråden LEKHAGE med nätsidor/träspjäl - vad är bäst??
  • Tina83

använd spjälsängen!

om du har den på nedersta hacket förstås

brukar funka, o det gör ju inget om barnet rååkar somna heller, det är ju mjukt o mysigt där!

• ebben

vi hade lekhage som min man gjorde av kompostgaller!! o lite virke som han spikade ihop......jättebra!
    spjälis ryms ju inte att tex ha en vagga i som jag hade ,bra då bebben skulle vila på dagen i tvrummet/vardagsrummet o storebror inte skulle vagga honom åt skogs ....

• Te Quiero

Å var i helsike (rent ut sagt) hittar du den???!!! Letat som en toka efter redan med mitt första barn. Vill haaaaaaaaaa!

• Te Quiero

Te Quiero skrev 2007-05-20 15:14:50 följande:

Å var i helsike (rent ut sagt) hittar du den???!!! Letat som en toka efter redan med mitt första barn. Vill haaaaaaaaaa!
    Någon lekhage över huvud taget...hittar ju ingen. Och inte sett någon sen min mamma hade en till mina småbröder för 8,9 år sen.
  • Yolanta

Jag har sett både lekhagar med nät- och med spjälsidor på babyproffsen.se. Tyvärr ser man inte vad de kostar på deras hemsida, men man kan ju alltid ringa och fråga. Annars kan man köpa begagnat - har sett på blocket.se - det finns inte så många, men det finns Ett tips är att sätta ut en annons själv

• Te Quiero
    Yolanta skrev 2007-05-20 15:24:55 följande:
    Jag har sett både lekhagar med nät- och med spjälsidor på babyproffsen.se. Tyvärr ser man inte vad de kostar på deras hemsida, men man kan ju alltid ringa och fråga. Annars kan man köpa begagnat - har sett på blocket.se - det finns inte så många, men det finns Ett tips är att sätta ut en annons själv
    Rusar in på sidorna. Här ska köpas lekhage
  • Te Quiero
    Yolanta skrev 2007-05-20 15:28:25 följande:
    Te Quiero: Skriv gärna sedan vilken du tror är bäst av dem
    Ja, det ska jag göra...måste bara springa iväg efter lilleman nu, åh, det ska bli SÅ skönt att inte behöva göra det 24/7
  • Jenny1

Du skrev ju att du ville veta även varför man inte valde att ha lekhage?
    Skulle aldrig komma på tanken att sätta mitt barn i en lekhage! Det finns ingen som helst anledning till... Förutom lathet då!

• MrsQ

Jag har en stor fin i trä, kanonbra tänkte jag då vi har hund också. Men den ligger oanvänd på vinden!

Men jag skulle ha en i trä, är snyggare och större.

Svar på tråden LEKHAGE med nätsidor/träspjäl - vad är bäst??