utåtnavel?
Är det någon som vet varför vissa får utåtnavel? Kan det vara hur navelsträngen klipps som avgör? Både jag och min gubbe har inåtnavel men båda barnen har utåt...
Är det någon som vet varför vissa får utåtnavel? Kan det vara hur navelsträngen klipps som avgör? Både jag och min gubbe har inåtnavel men båda barnen har utåt...
Det måste väl finnas nån som vet... eller?
Jag har hört att det inte har att göra med hur navelstängen klipps (gamal myt), utan att det är ärftligt som allt annat. Men sen tror jag inte att navelns utseeende när man är liten alltid är likadant sen när man bli stor.. Men jag vet inte säkert???
Min minsta dotter har lite navelbrock så då blir den ju utstående av det..
Ok, tack för svaret!
Vad jag har hört så har man om man har en utåtståeende navel navelbråck. Men klart det är ju vad jag har hört inte något jag vet helt 100% säkert.
har man navelbråck skulle det natrurligtvis vara..
hmm ser att min stavning inte funkar i dag...
Det är nog inte bråck, sonen blev opererad för ljumskbråck, och då borde de ju ha sett nåt då kan man tycka.
Jag har väldigt utåtnavel så alla skrattar åt den
Tror jag fick den när jag var gravid och magen töjdes ut för inte minns jag att den var "speciell" när jag var liten. Men jag ser det som en rolig grej som alla kan ha roligt åt.... SKulle däremot aldrig gå i korta tröjor så naveln visades för då skulle folk få roligt