Hur snabbt växer barn ur sina kläder?
Funderar på hur snabbt en baby växer ur sina kläder.. Om man köper tex stl 50-56, hur länge används dom kläderna? Nån som vet ungefär?
Funderar på hur snabbt en baby växer ur sina kläder.. Om man köper tex stl 50-56, hur länge används dom kläderna? Nån som vet ungefär?
hmmm min dotter är snart 4 månader och hon har 56 nu. så hon har växt ur 40 44 och 50. Men det där är nog lite olika.
Jag tror min dotter hade dem ca. 3 månader. Hon vägde 3300 vid födseln och 50-56 var för stort för henne. Strl 50 var oxå lite för stort men det växte hon snabbt i. strl 50 är väl 0-1 mån och 56 1-2. strl 62 2-4 mån.
Axel växte ur 50/56 på en månad. Men det är ju olika beroende på hur långt barnet är när det föds.
Henna hade nog st 50 när hon kom hem från bb och vissa kläder kan hon ha ännu som e 50-56 men sen har hon en body som e så stor som 68 och den e oxå passlig!!! Beror lite på
Min son växte ur 50-56 på 1-2 månader. Han växte ifrån sin kurva jättefort! (vägde 3,5kg och var 51 cm när han föddes). Po.P har jättebra bodysar och även vissa mjuka byxor som är jätteflexibla och som man kan ha både innan bebisen helt vuxit i en storlek och efter att de vuxit ur den... (minns särskilt en omlottbody med de karaktäriskiska ränderna...).
Kläderna som var i stl 46 gav vi bort på en gång, de var för små. Elias var ca 48-49cm när han föddes och vägde 3550g och nu är han 58cm lång och väger 5300g. De storlekar som är 50/56 börjar bli taighta nu efter två månader, 56 funkar fortfarnade (olika märken alltså). De flesta 62 är för stora. Men det beror på modell också. Byxor med midja och utan fot kan man tex ha längre än de med fot, hängselbyxor/ overaller kan man ha kortare tid osv.
Bäbisar växer generellt mest första månaden, sedan planar tillväxten ut och det går inte lika fort som i början. Elias växte 6-7 cm första månaden och nu sista tre veckorna endast 3cm.
Min pojke växte ut 50-56 på ungefär 1 ½ månad.... sen beror det på var man köpt kläderna oxå. Nu har han allt i från storlek 62-74, helt beroende på var kläderna är köpta, skumt men så är det
Våran dotter vägde 3315g vid födseln och hade stl 50, nu är hon 5-6 v och har stl 56-62 så de går väldigt fort.Men de är väl olika för alla barn...mitt råd är att köpa de mesta i stl 56 så kan de ha kläderna längre.
Min yngsta pojke hade stl 56 i två veckor ungefär, men han vägde 4265 g och var 53 cm när han föddes....
Storebrorsan va lite mindre...Han hade stl 62 när han va 4-5 månader och dom kläderna har lillen nu när han är 3 månader.
Jakob hade 50-56 en månad. Sen hann vi knappt börja använda 62 förren det var dags för 68. Han vägde 9,5 kg när han var 4 månader..... Men det senaste halvåret har han haft 74, det är först nu det börjar bli lite förlitet och nu är han 10 månader!
min son var stooor när han föddes och kunde aldrig ha stl 50, resultat: massor av stl 50 på vinden som aldrig är använda...
Ludvig var för liten för 50 när han föddes och nu 3 veckor senare börjar han växa i 50. Detta trots att han var 49 cm lång när han föddes och snart passerar 4 kg...
på ett par veckor i början..
sån där är ju väääääldigt individuellt!!
Oj, antar att det är väldigt olika då...
Tänkte om det är bäst att köpa på sig lite om dom växer ur det fort men det verkar som om att man kan börja lite lätt med det minsta.. tack för svaren!
min kompis son var 57 cm när han föddes så *s*
Jättesnabbt i början. 50/56 räckte en månad ungefär, liksom 62. 68 i ca 2 mån, men mkt beroende på märke (PoP har större strl). o krympning i tvätten.
74 i tre mån ca och nu har vi haft 80 ett tag o är inne på 86 på vissa kläder.
Det beror ju lite på kroppsbyggnaden. Långa ben gör ju att man behöver större brallor snabbare men kasnke kan ha tröjorna lite längre.
Min dotter är 3½ månad och hada storlek 50 när hon föddes och har nu 62/68.
Hon växer så det knakar