• Hanakana

Vid olycksfall, hur länge fick ni vänta på barnakuten???

Vår lilla 1,5-års tjej råkade klämma sina fingrar i ytter- dörren (den smällde igen av vinden) på dagis.
    Ena fingret var nästan av (den fick sys ihop) och andra fingret
    var skinnflådd och allmänt sårig.
    Vi fick vänta på Astrid Lindgrens barnsjukhus i Solna (Karolinska) från ca 16.00 till ca 21.30 innan vi fick
    träffa en läkare. Sedan var det väntan på röntgen och sen på läkare igen. Vi var hemma ca 23.15!!!

Nån mer som har fått vänta så länge, fast det inte var "så akut" fall? Självklart har vi förståelse för att det fanns barn med akuta, allvarliga problem som naturligtvis skulle gå före.

Men det är ju inte kul att sitta så länge med en liten tjej som har så ont och dessutom så liten att man inte kan förklara för henne vad som händer...Hemskt!!!

• Svar på tråden Vid olycksfall, hur länge fick ni vänta på barnakuten???
  • tonmon

Du kan vara glad ,vet när man fått vänta ca 10 timmar innan man enns fått träffa en läkare. Man tycker ju att när man har ett så litet barn som du har att det kunde gå lite fortare. Jag hoppas att dom gav din dotter alvedon på sjukhuset.
    Hoppas allt är bättre med hennes fingrar.

• Ruggugglan

Fick vänta länge med min dotter när hon var allvarligt sjuk, men inte så länge dock Alltid problem med akuterna! Man tycer man hör hela tiden om väntetiderna

• Emmixen

Om fingret nästan var av är det väl akut?!

En gång när jag var på akuten fick vi en lapp där dom skrev när vi kom, sen den tiden då sjuksköterskan kom och kollade temp m.m. sen tiden då läkaren kom. Allt hände på en kvart den gången, men det är ju klart dom skyndar sig när dom vet att dom gör en sån undersökning! (Och det var inte jätteakut med mig)

Tycker ni fick vänta alldeles för länge! Något som ska sys måste ju sys inom ett visst antal timmar (tror det är 7 timmar) annars kan dom inte sy!

Hoppas dottern mår bättre snart och slipper ha så ont!

• Peippo

Usch, vad hemskt att behöva vänta!!! När vi varit inne med Hilda (5 månader) på Sachsska barnakuten (2 ggr) har vi fått vänta ca 10 minuter. Hon hade RS-virus och jobbigt med andningen... 

Livet är som ett kortspel. Korten du får är ödet; Sättet du spelar på är fria viljan.
  • Hanakana

Vår dotter är pigg och glad igen nu. Som tur är... Det är ju så hemskt att se henne lida och gråta stora tårar (av smärta)!
    Kan tillägga att de gånger vi har varit med henne på barnakuten på Danderyds sjukhus (ett par gånger hittills) så har de varit superproffsiga där. Allt har gått snabbt där. Ingen väntetid att tala om där inte... En gång fick vi bara vänta i ca 5 minuter.

All heder åt barnakuten på DS! Synd bara att akuten inte är öppen dygnet runt, och att det "bara" är medicinska fall (ej kirurgiska/olycksfall) som får komma in där.

Antar att på Astrid Lindgrens barnsjukhus kommer barn från hela Stockholms län (både söder och norr), därför är det väl så långa väntetider där. Självklart förstår jag att alla duktiga läkare och sköterskor gör så gott de kan. Det kan inte vara lätt med alla dessa små sjuka barn som "bara väller in"...

• Snuttenutt

Hej!
    jag var in med min dotter på akuten på näl när hon hade sån svår hosta att hon inte fick nån luft, och jag fick vänta från 12,30 till 16,30 innan jag fick träffa en sköterska som tog med oss till ett rum. där fick vi sitta tills kl 20,00 innan läkaren kom.

nästa gång så kommer jag definitvt att ta ambulansen in om det blir likadant igen...

Svar på tråden Vid olycksfall, hur länge fick ni vänta på barnakuten???