• emman86

min son vill ha rosa

min son vill klä sig i lillasysters kläder .. ja han vill ha rosa,klänningar och kjolar!

han är 4 år snart,brukar inte 4 åringar vara väldigt grabbiga och tycka att rosa är för tjejer???

han leker väldigt gärna med tjejerna på dagis och dockvrån är hans favorit ställe!

när vi skulle måla om hans rum så ville han ha rosa och blev ledsen när han inte fick det...

om vi är ute och handlar så vill han alltid ha någon tjej sak!

vad ska man göra? =/

• Svar på tråden min son vill ha rosa
  • Nazeeya

Varför inte låta pojken få ett rosa rum och dockor? Jag förstår inte riktigt problemet.

• Mummynr1

Min 4 åring har varit/är i en flick period. vad jag har fått höra så är det normalt. Har själv en bror som brukade klä sig i mina kläder förr.

• Alexia06

Det kan ju vara en period han är inne i eller så får nu helt enkelt acceptera att er son inte är som dom flesta andras...

• Lola Jämtland

Är du orolig för något?

Tycker han låter som ett helt normalt barn jag....

//mamma och barnskötare
  • E Wrigsell

Låt honom leka med "tjejsakerna" det är ju trotsallt barnleksaker.
    Låt honom klä ut sej i klänningar, alla barn tycker väl om att klä ut sej?!
    Och låt honom tycka om rosa, det är ju bara en färg.

Du älskar väl din son lika mkt vad han än tycker om att leka med lr använda för färger?
    Han är ju din son iaf

• Miffomorsan

"Vad ska man göra?"
    Svar: Låt honom ha rosa - har svårt att tänka mig att det ska ge honom allvarliga skador för livet...
    Min son som också är 4 gillar rosa, rött, orange osv - och vill han ha det får han det. Någon dag kommer någon trångsynt människa ändå tala om för honom att han blir gay eller något annat "förskräckligt" om han som kille gillar rosa. Tills dess får han leva lyckligt ovetande om att världen utanför bestämt att rosa är för tjejer.

• Jen 82

Låt honom ha rosa. Antar att ju mer du nekar honom att ha rosa eller leka med dockor ju mer kommer han ju vilja ha det!
    Det är väl klart pojkar också kan tycka om rosa!

• Daz

det spelar väl ingen roll? förstår inte problemet???

• Lyxmorsan

Varför inte låta honom hållas? Tids nog kommer han nog fram till att pojkar inte går i kjolar. Du behöver ju inte köpa varenda tjejplagg han vill ha men låt honom testa själv. Och leksaker är väl inte könsbundna?
    Vi köper de leksaker barnen önskar (alltså när det är "dags" att köpa och inte var gång de pekar på nåt) så våra har både dockor, bilar, lego, verktyg, köksredskap.
    Och kläder får treåringen bestämma oftast själv (med begränsningen på priset, storlek och årstid)

/\*Predikaren3*/\
  • Veladis

Äsch, låt honom leka med det han tycker är roligt och rosa är för övrigt en grisfärg och inte en flickfärg...
    Vari ligger problemet?

Svar på tråden min son vill ha rosa