hur f'n tar man död på BRÄNNÄSSLOR??

Rycker och drar varje dag i rötterna men ändå kommer dom upp, ja hatar nässlor, dom är äckliga, fula, bränns och luktar hel**te!!!
Finns det något man kan göra för att utrota dessa????

grrrrrrrr!!!!!!!!!
Tack det skulle jag också vilja veta
man gör soppa
finns ett medel som heter round up, är kanonbra!! (finns hos alla trädgårdsbutiker tror ja nog.
man tar det på bladen o sen sugs det ner i rötterna och de dör..
man får dock vara väldigt försikti så de inte kommer på andra växter/gräs för då dör de också!!
Snälla, inte roundup
Gräv upp nässlorna och ge till mig. Det stör mig faktiskt att vi knappt har några nässlor. Vi kan omöjligt få ihop ens till en liten nässelsoppa.
Nässlor har långa och djupa rötter. Ska du rå på dem så måste du följa alla rötterna, gräva och följa. Ganska långt ner ibland.
med glädje kan du få våra nässlor, har två fulla diken med dom, barnen bränner sig hela tiden på dom
Har dock hört att man måste typ byta ut jorden och allt för att dom inte ska komma tillbaka
Round up är trädgårdens bästa vän.. Jag skall ut o ta hand om mina nässlor så fort som det slutar att vara risk för regn...
Round Up är effektivt - jajamen.
Men personligen skulle jag aldrig ha det i en trädgård där barn, katter eller hundar vistas.
Det är ohyggligt giftigt.. Och brer ut sig genom rötterna.. Nej, gräv hellre riktigt djupt och brett runt omkring och ha dit ny fräsch jord..
/Trädgårdsmästaren.
Fast så länge som barn, hundar o katter inte är gröna o har rötter så är det ju ingen större fara..