• amonii

Efedrinhydroklorid

Hej!
    Min son är 4 månader och har fått en luftrörsvidgande medicin som heter Efedrinhydroklorid.
    Jag tänkte höra med er om era barn fått det någon gång?
    & hur dom reagerade på den?

Det följde nämligen inte med någon bipacksedel, och jag får inte fram någon information på FASS.se heller.

Vore EXTREMT tacksam för svar!!
    Mvh amonii och Alfred

• Svar på tråden Efedrinhydroklorid
  • Rymdmamma

hm Efedrin är inte det lite som en uppåtdrog typ koffein aktigt fast starkare..? fanns som bantningsmedel nånstans nångång har jag för mig också för att personen skulle bli så pigg o röra på sig och därför gå ner i vikt..

det är inte lagligt med efedrin i sverige det är ju narkotikaklassat men om han fått det som medicin så måste det ju vara ok?..

• Lilla Pe

Min 4-månaders son fick detta utskrivet idag för sin hosta. Läkaren sa att de kan bli lite hyperaktiva av den, så hon rekommenderade att han bara skulle ta den till en natt för att inte förlora för mycket nattsömn. Låter lite läskigt tycker jag, men å andra sidan är hans hosta extremt jobbig och rätt skrämmande den också. Pest eller kolera.

Är också intresserad av att höra om någon mer har erfarenhet av denna medicin?

• Stora

Kolla på Lepheton den innehåller efedrinhydroklorid. Den får vår dotter mot sin krupp. Hon bli som en zombie det är rätt läskigt. Speedad blir hon inte utan tvärt om. Hon kan somna mitt på dagen och sova middag fast hon aldrig gör det annars...

• Svartfot

Vi har fått Lepheton utskrivet och använt många gånger vid hosta, den innehåller efedrinhydroklorid.

Har bara gett den till natten och har inte märkt något alls för utom att sonen sovit gott och inte hostat

ღMalte ღWilmaღ
  • amonii

Som jag har märkt på han nu är att han blir bara MER sömnig... och dreglar mer. =) åsså spyr han mer (upp slem)..

Så...

• LillaL

Vi har använt Mollipect som innehåller det. Märkte ingen skillnad, men så är vår son ganska vild i stort sett jämt!

• Bea78

Våra son fick Efedrinhydroklorid när han var 7 mån.
    Han hade svårt att andas och den´hjälpte jättebra. Han var fullt frisk efter 3-4 dagars maxdoserig.

Minns dock inte om han blev slöare eller mer speedad av den, men han reagerade inte nåt speciellt på den iallafall, förutom att han fick lättare att andas och blev gladare.

Svar på tråden Efedrinhydroklorid