• AW76

Bihåleinflammation eller vanlig förkylning?

Ja, det är frågan.

Och jag vet att jag kan ringa sjukvårdsupplysningen, men jag tänkte prova att fråga här först:

Jag har haft en väldigt segdragen förkylning, började i fredags. Vanligtvis brukar snuvan försvinna eller bli lindrigare andra, tredje dagen sådär. Men nu är det fjärde dagen med tjock snuva. Jag snyter mig HELA tiden verkligen + har hosta. Har aldrig varit med om en sån jobbig förkylning förut!

Men vid bihåleinflammation har man ont när man böjer sig har
    jag läst.. och det har jag inte.

Kan man ha bihåleinflammation utan att det gör ont? Någon?

Tycker bara det är konstigt att snuvan inte har lindrats nånting nästan. *suck och snörvel*

• Svar på tråden Bihåleinflammation eller vanlig förkylning?
  • Jossisen

Har du feber, tryck över pannan, näsan när du böjer dig?
    Fyra dagar är verkligen ingen lång förkylning, det kan hålla i sig i veckor. Men gör det inte ont när du böjer dig fram så är det inte bihåleinflammation.

• AW76

Äh, jag ringde. De trodde inte att det var bihåleinfl. Men däremot ska jag nu masa mig till apoteket o köpa nässpray. (har ju aldrig sånt hemma)

Om nu nån bryr sig

• AW76

Tack Jossisen, vi skrev samtidigt.

Men jag tycker 4 dagar med SAMMA snuva, utan bättring, är mycket. Jag brukar vara kraftigt förkyld i ca 2 dagar, sen brukar det gå ner. Så det här verkar vara en dunderförkylning minst sagt.

• abnocto

Låter som min förkylning. Jag är inne på tredje veckan och hostar och snyter mig lite fortfarande. Har varit den segaste förkylning jag varit med om.
    Det var tjockt uppe i nästan länge,kändes som om hela hjärnan var insnorad, och inte gick det att snyta ut.

• AW76

Jossisen: tackar!

abnocto: usch då, jobbigt!

Det är jobbigt att förklara för omgivningen också, en förkylning är liksom inte sjukdom tycker de. Men den här har verkligen däckat mig totalt! Det var därför jag tänkte om det kunde vara bihåle. Men det verkar det alltså inte vara.

• abnocto

Har du bihåle så snyter du även tjockt gult snor vilket visar att det är bakterier.

• AW76

Det är tjockt gulgrönt snor! Men jag har inte ont.. hm.. nu blir jag förvirrad. Men jag måste till apoteket nu, sonen drar mig i benen. Får väl fråga vad de tror också.

• cicci85

Jag har oxå en seg förskylning, i morgon 1 vecka med feber,hosta, snuva, ont i halsen och ont i kroppen... Känns som det aldrig vill gå över...
    har en tvååring med ögoninflammation så han får inte va på dagis och jag får inte vila så mycket som jag borde.
    Blir helt slut av att hämta posten och pulsen stiger ordentligt när jag går upp för trappan! Tycker så synd om mig själv, brukar inte bli så här sjuk...

När jag böjer mig fram får jag skitont i huvudet men jag har klart snor Inte bihåle då?

• AW76
    cicci85 skrev 2007-05-21 10:27:49 följande:
    När jag böjer mig fram får jag skitont i huvudet men jag har klart snor Inte bihåle då?
    Nej, jag tror inte det.. eller jag vet inte. Att ha ont ska ju ifs vara ett tecken, men om du har klart, rinnigt snor så vet jag inte. Det ska vara tjockt o grönt tydligen. (åh vilka härliga beskrivningar )

Fick inte direkt nåt annat råd på apoteket än att använda nässpray. Hoppas det lättar snart! Brukar inte klaga, men den här förkylningen var JOBBIG!

Nu får vi krya på oss tycker jag
  • AW76

Nä nu har jag tröttnat på SAMMA tjocka snuva som aldrig ger med sig, så jag ska gå till vårdcentralen sen! Får se vad proverna visar. Läkaren tyckte att det lät som det var bihåleinflammerat när vi pratade i telefon..

• AW76

Nä nu har jag tröttnat på SAMMA tjocka snuva som aldrig ger med sig, så jag ska gå till vårdcentralen sen! Får se vad proverna visar. Läkaren tyckte att det lät som det var bihåleinflammerat när vi pratade i telefon..

Svar på tråden Bihåleinflammation eller vanlig förkylning?