• Nathalia

Överaktivt barn i magen?

Jag har haft mycket komplikationer nu med graviditeten, men det har lugnat ner sig och jag äter Brikanyltabletter vid behov.

Men igår blev jag fundersam, barnet började röra sig vid 14:00 okej normalt inge konstigt med det. Men Kl 16:00, höll min lilla fortfarande på och jag började funder när han skulle sluta tummla runt i magen. Till nästan 20:00 forsatte han igår, fick rådet att ta värktablett och försöka sova av förlossningen för jag blev orolig och hörde av mig dit.

Har någon annan någonsin haft en bebis i magen som varit vaken så länge som 6 timmar. Detta har aldrig hänt miug förut och det är min 5-e grav och jag är i vecka 22.

Dom är ju inte ens vakna så länge när dom är födda.

• Svar på tråden Överaktivt barn i magen?
  • Suzisuze

Hmm.. så du ahr inte ens tänkt på att de faktiskt kan tumla runt i sömnen då? Min dotter var aldrig still- från vecka 16 till krystvärkarna rockade hon loss i magen Och det finns inga diagnoser på foster, så som "överaktiv" . Tur för sjutton att den rör sig , vissa har ju ångset för att den bara sparkar 4 gr om dagen

• Yota

v.27 och bebisen rör sig hela tiden, jag är tom tvärtom , blir orolig när minigrisen är stilla, så mkt rör den sig

• Nathalia

Ja den måste röra sig i sömnen.
    Tänkte inte på att dom kan göra det.

Blir bara fundersam när det är 5-e grav och man upplever något nytt man aldrig känt.

• Nathalia

Förut kände man ju kanske 5-20 rörelser om dagen beroende på vart i grav man var.
    Så detta är nytt för mig.

Pappan tror det är en blivande idrottare.

• vindfågel

Min bebis rör sig hur mycket som helst och har gjort det i flera månader. Jag håller med Yota att man blir orolig om det är lugnt i magen;) Bf +2 idag, ska bli spännande att se om han är lika livlig när han kommer ut=)

• Nathalia

Mina flickor är helvilda men dom var lugna i magen. Jag fick igen nu tror jag när dom blev stora.

Kanske min lilla blir ett lungt barn Skrattande

• blivande fsk lärare

oj min bebis är oxå helvild, riktigt jobbigt i bland, den kan väl vara still i bland tycker man.. men man kommer ju bli toknervös den dagen man inte känner något i stället, när man är så bortskämd med att känna den hela tiden

• Mollan

Mina bebsiar har knappt aldrig varit stilla i magen, sovit ett par timmar men sen hållit igång järnet...! Med ena barnet gjorde jag CTG en gång och skulle trycka på an knapp _varje_ gång jag kände minsta rörelse - det blev typ 200 på en halvtimme, timme. Jag tror dina andra barn varit väldigt lugna om du ibland bara känt 5 rörelser per dag!

Kan väl tillägga att mina barn inte sovit så mycket när de väl kommit ut heller!

• MariaWe

Min bebis rör sig nästan konstant hela dagarna! Han buffar, sparkar och knuffar. Känns även som att han gör olter allt som oftast! Är i vecka 20!

• Peachy

Min bebis rör sig hela tiden också..Kan bli lite jobbigt ibland för han älskar att trycka och buffa lägst upp vid revbenen...ajajajaj...

• agustibarnet

Jag har inte läst vad dom andra skrivit , men barnet kan ju fortfarande röra på sig och sparka även om de sover. Så du ska inte vara orolig att den är vaken så länge, för den har sovit under tiden. sen har den ju inte nån spec dygnsrytm än kanske så de istället sover 12timmar nu efteråt.

Svar på tråden Överaktivt barn i magen?