• shopping

Alla som är i vecka 40....

Hur mår ni? Jag mår bra förutom att jag sover dåligt på nätterna så det svider i ögonen. Vad tror ni, kommer ni föda på BF dagen? Jag tror att jag dessvärre kommer gå över tiden, har inga känningar utöver det vanliga förutom tätare sammandragningar (magen är oftast hård). Ska till BM idag och se om bebisen har fixerat sig. Låg med huvudet nedåt för 2 veckor sedan men var ej fixerad. BM sa då att det har ingen betydelse för när den kommer i och med att vissa bebisar fixerar sig när vattnet går...

hej hopp sålänge!

• Svar på tråden Alla som är i vecka 40....
  • shopping

Har nu kommit hem från BM och bebisen har fixerat sig i alla-fall. Det var väl på tiden när man är i vecka 40 ; )

• Little Peach

En till i v.40!  bf 25/5.. Vill att bebis ska komma nu!!
    Har blivit lurad av förvärkar på kvällarna i en vecka nu, men det händer ju inget mer.. Tror att ja kommer att få gå över lääänge...

(¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen Vecka 40 ♥ ¸.?°´¯)
  • Wailea

Här är jag! Vilket Bf har du? Jag har den 26maj!

Bebis var inte fixerad när jag var för 1 1/2 vecka sedan. Mår bra, det är väldigt lugnt. Sover helt Ok, inget kisseri på natten men vaknar till när jag ska vända mig och magen inte följer med...

• PussPrinsen

En till i v. 40, BF på onsdag 23 maj..!

Sover väl sådär, är uppe ett par gånger per natt och kissar...! Suck...lite svårt att somna om!

Annars så vaggar jag fram, orkar inte för mycket, och överanstränger jag mig får jag lida av det heeeela kvällen och natten - värker i hela kroppen och får svårt att gå...

Tycker för övrigt att bebis skall komma ut nu!

• Isalar

Är i v.41 nu, BF+2...skittråkigt!
    Har inte sovit ordentligt på hur långe som helst känns det som, har mycket sammandragningar och förvärkar på natten, för inte att tala om hur många gånger som man är uppe och kissar.
    Är jättetrött på dagen, klarar inte att hålla mig vaken under en hel dag, måste vila mig lite.
    Orkar inte så mycket just nu, men man måste försöka att hålla igång för att få tiden att gå snabbare nu.
    Håller tummarna för oss alla att våra bebisar skall komma snart, och att de får må bra!

• Twinkel

Hejsan !

En till i v 40 i alla fall en dag till Skrattande 

Usch jag mår för bra .... Vill ha massa förvärkar osv men känner inget Skrikandes Så jag räknar kallt med att gå över .... Men man kanske skall testa att flytta BF en vecka fram och låtsas att man är i v 39 i stället ? Undra om det känns bättre ??

Ang sömn... Måste vara något fel på mig ? Alla verkar sova dåligt och jag sover som en stock Generad Kanske skulle dela med mig lite ??

Dotter 021219 + BF 22 maj
  • Spectacular

här är ennu en som är i vecka 40 ! :)
    Jag är beräknad den 26/5 !!

Har mått ganska bra hela graviditeten, men börjar bli riktigt less nu.
    Igår natt började jag få förvärkar och har haft det sedan dess med ca 10-20 min mellanrum!! Har inte blivit något sovande för mig och jag orkar verkligen inte göra NÅGONTING. Har pratat med förlossningen och dom sa att det kan ta flera dagar innan det händer någonting så det är väll bara att stå ut..

har ni andra packat bb väskan och känner er redo för förlossningen eller känns det forfarande ganska långt borta ?!

• Isalar

Twinkel: Du skall vara jättetacksam för att du får må så bra, och få sova så gott som du gör. Tänk va mycket energi du kommer att ha för att förlösa sen, det måste ju vara underbart!

Jag har packat bb-väskan. Den står i bilen, så nu är jag helt redo att bara åka in.
    Jag har nog inte tänkt så mycket på förlossningen alls, jag försöker att ta det som det kommer. Då tänker jag nog mer på hur det kommer att bli sen när bebisen väl är ute. Kommer den att må bra? Hur kommer det att funka med amningen? Hur skall vi ta hand om det lilla knyttet?

Det skall bli så otroligt spännande att se vem det är som har varit där inne i magen så länge. Kommer den att vara lik mig eller sin pappa? Skall bli så roligt! Jag längtar så otroligt mycket!

• shopping

Det där med att mentalt ställa in sig på BF en vecka längre fram är en toppen idé. Ska försöka göra det ; ) Har precis vaknat, tog en siesta. Nä, jag måste försöka boka in lite grejer i veckan så att tiden inte går för långsamt. Idag orkade jag inte göra ngt för jag sov så lite i natt. Min väska är också packad...Jag tycker att förlossningen känns långt bort. Blir ni förvånade när ni ser era magar i skyltfönster, det blir jag varje gång...den ser enorm ut i profil ; )

• vindfågel

v 41 för mig, BF+2. Tycker inte att det är någon panik än så länge. Jag mår relativt bra, förutom att jag har fått mjölkstockning! Min bm visste inte om att man kunde ha det innan förlossningen så jag fick visa bröstet för en annan bm idag. Hon tittade på det och sa att det såg ut som mjölkstockning och undrade hur gammal bebis jag hade. Jag pekade på magen och sa att den skulle kommit i förrgår=) Sen kom läkaren och klämde hårt och då kom det vätska. Om maten är klar borde väl bebisen vara det..;) Kan inte rekommendera mjölkstockning, det gör ont.
    Lycka till med bebisarna!!

Svar på tråden Alla som är i vecka 40....