Sjukskrivning & semster???
Är sjukskriven på halvtid & kommer troligvis vara det under större delen av sommaren.Hur gör arbetsgivaren med min semster? Drar dom en hel semsterdag fast jag får halv ersättning från FK?????
Är sjukskriven på halvtid & kommer troligvis vara det under större delen av sommaren.Hur gör arbetsgivaren med min semster? Drar dom en hel semsterdag fast jag får halv ersättning från FK?????
När jag var 50% sjuk fick jag rådet att avbryta min sjukskrivning under semestern. Jag knde inte få ut halva semester dagar. Hör med ditt fack och din chef
beror lite på om du har semester kvot eller hela dagar.. vad jobbar du innom? inom vården har vi semester kvot så jobbar man 50% så har man högre kvot än om man jobbar heltid. det för att man annars skulle kunna vara hemma flera månader.
Oki..tack!!!!!
jobbar i den kommunala förskolan....
Har meljat min chef nu....
Jag jobbar också på kommunal förskola. Var sjukskriven ifjol. Nu blev jag iofs helt sjukskriven några veckor före semestern, så tog inte ut nån semester, men om jag hade varit halvt sjukskriven, så hade jag ändå varit tvungen att ta hela semesterdagar. Är säkert samma för dej.
Lotta L8 har rätta svaret. det handlar inte om att ta hela eller halva semesterdagar, för så fungerar det inte inom landsting och kommun. Det hela hänger snarare ihop med vilken kvot du har, dvs vilken sysselsättningsgrad du har samt vilket schema du har. Din löneförrättare kan säkert förklara vad som gäller för just dig, på ett bättre sätt än din chef!