• Tindrana

höggravid och förkyld

Idag måndag har jag gått 38 + 2 i min graviditet. Jag har blivit jätte jätte förkyld och det oroar mig lite. Tänk om förlossningen kommer igång och jag har inga krafter?! Någon annan som varit förkyld och fött barn? Är det vanligt med förkylning innan förlossning?

• Svar på tråden höggravid och förkyld
  • Razzla

Jag var fökyld med feber och hostade så jag höll på att kvävas bara dagarna innan Anton bestämde sig för att komma ut. Var orolig som du men de lösta sig rätt bra ändå. Har inget att jämföra med (bara 1 barn såhär långt) men lite tröttare än vad jag borde varit var jag nog...

Om jag kunde skulle jag ta en del av din sorg och sprida den i vinden.
  • Angie83

Hej! Jag är i v 41 nu, och har åkt på en förkylning Också lite orolig hur det ska gå nu om det sätter igång... Man kan ju inte flåsandas genom an näsa som är igentäppt, och så är man från början redan helt slut i kroppen om förlossningen skulle sätta igång.
    Vi får hoppas att du hinner bli frisk, det dröjer ju kanske några dagar till innan du får, så du hinner du nog bli frisk!
    Lycka till!

• flian

Japp här e en till som har denna omgång varit förkyld till och från i ca 2 månader och sen i lördags kväll kom halsont och jätte täppt i näsan och mycket slem i halsen...Så jag undrar också hur detta ska bli ska till BM i morgon så vi får se om hon har något intressant att säga om detta..Är i V:37 +3..

• Tindrana

tack för svar!! ser att jag inte är ensam om förkylning.. Jag skall också till BM imorgon.. Hoppas verkligen på att bli frisk innan det sätter igång!! För som det känns nu så har jag ingen kraft till att föda nu.. blir tokig på min täppta näsa o min hals som slemmar igen.. :( Hoppas ni också hinner bli frisk innan det är dags!!

• Morbid Mistress

Enligt min BM är kroppen rätt smart, så den tillåter inte förlossning att starta förrän man mår bättre.

• flian

Helmic: Ja då känns det som att det aldrig kommer att sätta igång för mig HEHE eftersom jag varit förkyld så länge, nej men det stämmer säkert kroppen är ju rätt så smart..

• Morbid Mistress

flian

Är i v40 men jag är rätt glad över min förkyldning eftersom dottern är jättefökyld och maken ev är magsjuk så för min del får förlossningen gärna vänta

• Vela

Här sitter en till med en jätteförkylning! Fy!! BF+4, så jag klättar på väggarna men samtidigt är det lite skönt att den lill* väntar så jag har mera krafter. Var hos läkaren för ca 2 veckor sedan, fick då beskedet att jag hade hostat mig till en spricka i revbenet, men när jag efter ytterligare en vecka bara blev sämre fick jag en ny tid... Med påföljd att jag nu äter pencelin eftersom jag har någon sorts infektion i kroppen. Har ätit pencelin sedan i onsdags och började i helgen äntligen känna mig bättre, ingen feber och lite mera energi. Skall bara få näsan sluta snora och hostan att försvinna också :)
    Min BM sa också att det är jättevanligt att få en förkylning precis innan BF eller direkt efter. Precis som om kroppen inte orkar mera... Hon sa också precis som någonannan skrev att kroppen brukar inte sätta igång en förlossning när man är sjuk utan väntar ut sjukdomen.
    Inte mycket att göra, vila, vila och åter igen vila :) Krya på er alla snoriga (blivande) mammor där ute!

• Tindrana

tackar!! Jo krya på er alla förkylda!!

Svar på tråden höggravid och förkyld