• LisaT

Bonusen ville att mamma och pappa skulle mysa...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 10:50:42:
    I lördags kväll var sambon ute med sin bror och hans två bonusar sov hos oss, dem bor varannan helg. Har gjort så sen vi flyttade ihop förra året. Äldsta tjejen är 3,5 år och hon berättade att när pappa lämnar mig så vill jag inte att du ska följa med för då kan pappa följa med mamma upp och då kan dem göra det man inte får prata om, som man inte får se. Vaddå sa jag, mysa i sängen sa hon då.

Hjälp, vad säger man? Jag sa att hennes mamma har en ny och då blir han ledsen, men hon sa att han är inte där, han är hemma hos sig. Ja...Vad säger man?

• Svar på tråden Bonusen ville att mamma och pappa skulle mysa...
  • AnneSophie

Öööhm...ok...va?

--> Patrik, nu räknar vi ner... (11 dagar)
  • Tettan

Det är väl inte så konstigt att h*n vill. Det är ofta ett barns högsta önskan att deras föräldrar ska flytta ihop igen.

• AnneSophie
    Tettan skrev 2007-05-21 10:48:03 följande:
    Det är väl inte så konstigt att h*n vill. Det är ofta ett barns högsta önskan att deras föräldrar ska flytta ihop igen.
    Exakt. Det drömmer nog alla barn om. Lite sorgligt.
    Kanske borde din sambo prata med henne om detta?
    --> Patrik, nu räknar vi ner... (11 dagar)
  • Orion

Kan det vara att tjejen säger vad hon har sett på riktigt?

• Tettan

När jag var tillsammans med mitt ex, så tyckte hans fyraåring på fullaste allvar att vi kunde bo ihop allihop. Jag, sambon, bonusdöttrarna och deras mamma.

Jag och mamman kunde väl sova på varsin sida om pappan....

• Mysluvan

Jag undrar oxå kanske är korkad men det låter ju som det är något som händer när Pappa lämnar annars.. Har jag fel.

• Tettan

Önsketänkande, tror jag. Bara naturligt och inget att oroa sig för.

• Ugglans mor

Men samtidigt, vet verkligen en 3,5 åring detta??

Min dotter är snart 3,5 år och hon vet ingenting om att "mysa" och definitivt inte nått om att hålla det hemligt och att man inte pratar om det osv

För mig låter det som att någon har sagt det till henne att man inte får prata om att de "myser"

• Mysluvan

Ja jag tycket oxå det låter som något hon vet och inte får prata om..
    Och just att hon inte vill att du ska åka med för då kan dom inte göra det..

Svar på tråden Bonusen ville att mamma och pappa skulle mysa...