• Yllie

Bristningar

Hej alla tjocka magar

Är det ngn som vet hur man kan undvika ev kommande bristningar.. Kör med mandel olja från apoteket..  har inte fått några än men kollar man nogas kan man nog ana att det börjar komma lite kanske.. Det hör väl till men jag bara undrar om det finns andra knep som ni kör med?

• Svar på tråden Bristningar
  • lurksmulan

Hormonbristningar kan du dessvärre inte undvika, men det är långt ifrån alla som får de.
    Bristningar pga huden töjs för snabbt kan du undvika genom att hålla magen mjuk och smidig med t.ex babyolja.

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • hejlis

Skulle skriva samma sak som lurksmulan!

• Skeppet

Bodyshop har en gravidolja - kan tänka mig att det är ett överpris för babyolja...

• snuttP

Finns tyvärr inget som hjälper mot bristningar, det ända du kan göa är att försöka hålle huden mjuk, detta kan du göra med vilken kräm som helst. så gå inte på allt som står där ute och köp det till överpris. Jenny hudterapeut

• mamsandberg

Varför är alla så rädda för bristningar?

• principisessan

90 % av alla gravida får bristningar läste jag någonstans.. Har smörjt mig som en dåre med havandeskapsolja.. hjälpte inte ett skit och bytte till bodyshops cocoabutter.. den är skönare att smörja med men jag får iallafall bristningar.
    Har ju att göra med hormoner och ärftlighet har jag för mig.

• Cdot

mamsandberg : Klart man hellre vill ha en mage utan dom där röda hormonella bristningarna. Kommer dom så kommer dom men jag är mycket hellre utan, tycker inte att det är fint alls.

• Ekorretös

Hej,

Hörde mig för på apoteket vilken olja som rekommenderas för att undvika bristningar som uppkommer pga att huden töjs för snabbt och fick till svar att det inte spelar så stor roll vilken olja man väljer alla håller magen mjuk och smidig.

Även om de flesta bristningar sedan säkert uppkommer pga hormoner så tycker jag ändå man kan smörja in sig om man är orolig för att få bristningar.
    Då vet man i alla fall att man gjort vad man kunnat Flört.

Och det är skönt med en mjuk mage Räcka ut tungan

Lycka till!

(¯`°?.¸ ღ ♥ V 15 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • FruÄdel

Körde med allt jag kunde hitta förra gången och klarade mig fram till vecka 40, sen gick jag över två veckor och svällde upp som en flodhäst och då krackelerade hela magen och brösten och rumpan och låren och,och. Men nu syns de inte mkt längre. Har oxå läst att det beror på hormoner och krämer påverkar ju bara det yttre hudlagret och bristningar går ju djupare men man försöker ju ändå.

• Indorina

Usch...ja, det verkar inte ga att undvika. Mamsandberg: jag vet att det ar ren fafanga och att man egentligen borde vara stolt over en kropp som fott barn...men vill anda ha sa lite som mojligt.

smorjer iaf magen varje kvall med bodyshop body butter. Far val se hur det gar och blir det bristningar sa ar det ju inget att gora at!

Svar på tråden Bristningar