9 månaders bebis, lekar?
Jag har kört fast. Vad kan jag hitta på med min 9 mån gamla bebis hemma. Några tips?
Jag har kört fast. Vad kan jag hitta på med min 9 mån gamla bebis hemma. Några tips?
Min dotter är iofs 10 mån. men älskar att banka. Hon vänder leklådan uppåner å sen spelar vi i band hon och jag. Hon trummar!
Har även köpt maracas och de älskar hon att spela med.
sjunga sånger, " baka baka liten kaka", måla med fingerfärger, göra trolldeg
Kan dom använda vattenfärger eller är det farligt att få i sig?
Har inte använt vattenfärger själv, däremot kritor som funkar för så små barn, Knubbisar hette de. Kolla ordentligt för många kritor rekommenderas från 1 eller 3 år. Har även sett att man kan göra fingerfärg av tex potatismjöl+karamellfärg. Har inget recept, men det går säkert att hitta på nätet.
Annars tycker jag att barn klarar av att hitta på egna lekar väldigt bra själva.
Albin plockar upp och ner saker från soffbord, puttar in bollen under byrån och andra skojiga lekar. Det är bara att hänga på!
Tror inte att man behöver oroa sig för att man behöver sysselsätta dem.
Snarare är det tvärtom, att man aktiverar barn för mycket.
Vattenfärger ska inte innehålla farliga ämnen, men små barn lämnar man ju inte direkt själva på det sättet ändå med färg/kritor.
Då kan man som jag erfara att dom får för sig att måla om sitt rum, en byrå eller dörr hehe....
Jag brukar leka "kurra gömma" med Ebba, jag kryper iväg och gömmer mej i nått rum och ropar på henne och då kommer hon farande efter och när hon hittar en så börjar hon tokskratta..
Sen gillar hon "Borta, tittut"..Nått som blivit poppis är att kasta boll till varandra..vi sätter oss på golvet 2 meter ifrån varandra och kastar/rullar en mjuk boll till varandra....
Mira 10 mån gillar att plocka ur burkar & sånt ur skåp mest och när storasystrarna lagar låtsas mat åt henne..Att packa i sina leksaker i burkar / lära gå vagnen.Hon går längs möbler och förföljer systrarna. Roar sig mkt själv. I går hitta jag henne vid ena syrrans låtsas spis där hon stod & "diskade" *hi hi*
Knöla ihop reklamblad, rulla bollar osv. Gunga ute..
Kritor har inte mina kunnat grepa så tidigt! Efter året..