• Butterfly

Tre trappor upp utan hiss...

Just nu bor vi i en tvåa tre trappor upp utan hiss. Snart ska vi flytta och var inne på att flytta till radhus, men det blir ev för dyrt så vi funderar på att flytta till en trea. Går det att bo två eller tre trappor upp utan hiss? Hur gör man sen när man har två barn och kommer hem med matkassar etc? Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Tre trappor upp utan hiss...
  • Mimmie

Hallå där!
    Mitt råd blir att flytta... Jobbigt men trots allt det bästa.
    Vi bor på fjärde våningen utan hiss. Just nu är vår lillkille 6 veckor och väger 5 kg. Och tyngre lär han bli... Med lite erfarenhet av detta så kan jag säga att det är skitjobbigt att bära upp honom i mjukliften för alla dessa trppor för att inte tala om när man handlat lite.
    Vi letar med ljus & lykta efter nytt boende. Lycka till // Mimmie

• kricko6

Här är en till stackars krake som bor på 3:e våning UTAN hiss, och jag bävar för den dagen när man ska börja kånka ett barn upp och ner för dessa trappor, man lär ju få armar långa som på en orangutang...
    Vi har letat efter hus i 1 års tid minst, men det är minsann inte det lättaste att hitta ett.... Vi har börjat inse att vi inte kommer hinna skaffa nåt hus innan, B.F 2/6, så det är bara att bita ihop, och räkna med att få kånka lill*n upp och ner till en början:o(

• förväntansfull

Hej!
    Ja, vi bor på 6:e våningen utan hiss...det är ganska så mycket pust & stånk när jag är på väg upp nu för tiden (är i v.33). Men som skönt är att vi har köpt hus och flyttar ca 1 månad efter "Knodden" har kommit. Det ska bli jätteskönt!!
    Men jag vet flera som bor kvar i sina lägenheter på 3:e vån med både 1-2 barn, och de tycker att det är kämpigt och att barnen får lära sig gå snabbt...
    Ha det bra!!

• aaaa

jag bor på tredje våning utan hiss ja me.
    enda chansen att jag skulle byta lägenhet är om jag får en på första våning i samma slags hus *surrar fast sig i lägenheten*

• Teskedsmamman

Vi har en liten på 3 veckor och 2 barn varannan helg, samt 2 stora hundar och vi bor på 3:e vån utan hiss. barnvagnen har vi ställt i förrådet och matkassarna... ja, det är bara att bära... under graviditeten och nu efteråt när jag har blivit snittad så får ju tyvärr maken bära mycket men han har inte klagat än

Svar på tråden Tre trappor upp utan hiss...