• Pink Rose

Hur laga hål i bomullsbyxor?

Kan inget om hur man syr, så jag frågar här

Jag råkade klippa i ett par bomullsbyxor som hade budat hem ifrån tradera. Säljaren hade packat det så pass tight att jag klippte 3 cm hål i byxorna Skitsnygga byxor och självklart så passar de perfekt. Men hålet sitter en bit nedanför höften och går inte att dölja.

Hur lagar jag det på bästa sätt? Ska man försöka sy ihop byxan eller sätta en tygbit över som man syr på? Har noll koll som ni märker

• Svar på tråden Hur laga hål i bomullsbyxor?
  • uniMog

enklast är väl att sätta över ett tygmärke av något slag om du hittar något som är snyggt. Finns en uppsjö i tygaffärerna.

Om det är ett litet hål (och inget tyg som saknas liksom) kan du bara fästa ihop det på insidan, behöver inte synas alls.

slut på ideer.
  • Pink Rose

Tack för ditt svar

Det sista, menar du att jag ska sätta en tyglapp på insidan och sy? Byxorna är svarta och det är ingen tygbit som saknas utan det är som ett \ -snitt som jag har råkat klippt till, tyvärr 3 cm så det är inte direkt litet

• uniMog

nääe det behöver du inte göra det räcker om du viker ihop tyget på insidan (kant mot kant) och syr med små små stygn. Det kan bli fult eller snyggt beroende på tyget.

slut på ideer.
  • Pink Rose

Oki, då förstår jag Får testa ditt förslag, tack så mycket

• Johanninen

Lägg en svart lapp på baksidan och sicksacka med svart tråd över jacket i byxan, det borde göra det snyggt! Svårt att få det snyggt när man syr från baksidan (viker kanterna)!

• uniMog
    Johanninen skrev 2007-05-21 15:01:45 följande:
    Lägg en svart lapp på baksidan och sicksacka med svart tråd över jacket i byxan, det borde göra det snyggt! Svårt att få det snyggt när man syr från baksidan (viker kanterna)!
    det måste vara jag som är speciellt duktig då för jag får det alltid snyggt
    slut på ideer.
  • Johanninen
    Kanske det Pejgan! Tänkte mest på att ts sa att hon hade noll koll, och att sicksack-lapp-metoden kanske är lättare om man just har noll koll (som jag )
  • uniMog
    Johanninen skrev 2007-05-22 09:25:29 följande:
    Kanske det Pejgan! Tänkte mest på att ts sa att hon hade noll koll, och att sicksack-lapp-metoden kanske är lättare om man just har noll koll (som jag )
    Jag lyckas ALDRIG med lapp-på-baksidan men jag har förstått från flera håll att det anses lättast
    slut på ideer.
Svar på tråden Hur laga hål i bomullsbyxor?