• Evapevan

Kostnad för innerdörrar?

Vi ska byta innerdörrar till vanliga enkla vita med speglar s.k, men kan inte köpa standardmått. Är det någon som bytt som har specialbeställt som vet vad de kostade?

• Svar på tråden Kostnad för innerdörrar?
  • Evapevan

Aaa, den som heter Bosse är precis de vi vill ha!

• Venusmannen

Kanske är idé att byta karmen också, och använda standardmått om det är rimligt möjligt..

• Evapevan

Nej, det är inte ett alternativ att byta karmen, för omständigt o dyrt.

• firiona

Silvan har innedörrar kostar mellan 500-1500 kr.

• Jejja2

Vi köpte nya innerdörrar, vita med speglar. Gav 695 kr st för dem. På Cheapy. Karmen (vi behövde ingen ny) kostade runt 300 kr. Rätt ok priser tycker jag Att byta karm är inte såå omständigt

• Signatur

Det finns på Beijer också. Vi köpte dörrar med gamla standardens gångjärn och specialmått och det gick på runt 1000kr om jag inte missminner mig helt.

• Evapevan

Jo, i vårt hus blir det omständigt med nya mått på karmarna, drar med sig omtapetsering o ny eldragning i varje rum, tror vi skippar det

• Trynträ

Om det blir specialgjorda så kanske det blir lika dyrt som om ni skulle tapetsera om och dra ny el (om ni tapetserar själva vill säga). Man måste ju ändå tapetsera om med jämna mellanrum. Annars är spegeldörrar (standardmått) rätt billiga på Byggmax.

Svar på tråden Kostnad för innerdörrar?