• MrsToobe

Symptom innan förlossningen?

Skriver ett inlägg här med då de e större chans att ni här inne svarar än inne på "väntar barn"

Hej hopp!
    BF datumet närmar sig me stormsteg! (9/3)Men jag tar de lugnt (försöker iaf ).. han kommer när han kommer
    Försöker mota bort värkarna som kommer oregelbundet, *sopar dom under mattan tills de händer "på riktigt"* (går dock inte sååå bra eftersom de gör så ont )

Blev lite nyfiken om ni som redan fött kände nånting speciellt dagarna innan eller så?

Hur humöret var, era känslor, eran kropp m.m m.m.
    nånting som ni efteråt kan tänka på o tro hade att göra me förlossningen kanske?

Kram en nyfiken Zandra i v. 37+6

• Svar på tråden Symptom innan förlossningen?
  • twinmom

Var väldigt dålig i magen på morgonen som förlossningen startade, vattnet gick 20 på kvällen. Annars var det väl ingen tecken som tydde på förlossning, väldigt trött och så men det hade jag varit länge.

• Wilda

Ny här på sidan och skriver mitt första inlägg nu!

Jag gick 8 dagar över BF och hade otydliga symtom dessförinnan, men som förstföderska trodde jag att de symtom som kom menade att vår lilla gosse skulle komma....men inte. Den s k slemproppen "lossnade" ca 1 vecka före förlossningen, hade oregelbundna värkar under 3 dagar innan förlossning. På kvällen före förlossningen blev de mer regelbundna, var 10-15:e minut. Det kändes och tog energi, men gjorde inte så ont som jag ställt in mig på så jag tänkte att det är falskt alarm tills vattnet gick hemma på natten. Du kan alltid ringa förlossningen med dina frågor, de svarar gladeligen!

Lycka till!

• MrsToobe

Tack för svaret!
    Jo, jag kan juh ringa dit.. men de e juh en sak att få höra från dom som jobbar där, o en sak att få veta lite hur ni uppfatta er själva osv...

• Anderssonskan

Ingen föraning alls, förutom att jag var ovanligt pigg!

• Alsephine

Precis som "twinmom" var jag redigt dålig i magen under dagarna innan och dessutom hade jag förvärkar mest hela tiden. När jag började inse att det kanske verkligen var dags, under förmiddagen sex timmar innan flicka nummer ett kom till världen, ringde jag till förlossningen och fick rådet att ta en alvedon och ett varmt bad. Sagt och gjort - alvedonen svaldes och badvattnet tappades upp, men nu började jag ha ordentligt ont och insåg att det var "no way José" att jag skulle klara av att ta mig i badkaret. Jag ringde förlossningen igen och ombads den här gången komma in "för säkerhets skull" - pah. Väl på plats var klockan tolv och jag fem cm öppen. Fem timmar senare tittade tjejen ut, men det är en annan historia... Lycka till och kram!

• A L V

Kände inte ett dugg; swosh gick vattnet efter en nysning! =0)

• Alsephine

Ett par saker till: jag kommer ihåg hur jag kvällen innan förlossningen klart och tydligt kände hur bebisen gled ner - "kokosnötskänslan"!? - och jag sov inte många minuter under natten mot dagen D. Sedan drar jag mig också till minnes att jag inte hade någonsomhelst aptit just innan det hela drog igång.

• Helen72a

förvärkar..... känns det ungefär som mensvärkar????

• MrsToobe

flyttar upp vill veta mer juh

• Cammo

Japp, förvärkar känns ungefär som kraftig mensvärk.
    Under dagen, innan vattnet gick, typ "sipprade" det ut lite fostervatten lite då å då. Då visste jag dock inte att det var fostervatten:) Så här i efterhand fattar jag inte vad jag tänkte, vad kunde det annars ha vart liksom:) Men men.... så kan det va`

• Elise

Kvällen innan förlossningen mådde jag väldigt dåligt och gick och la mig ganska tidigt. Under natten vaknade jag flera gånger och var på väldigt dåligt humör. Nästa morgon gick vattnet, slemproppen lossnade och värkarna började. Allt inom 15 minuter. Bebisen var född 5 1/2 timmar senare...

• annica83

jag hade bara ont i ryggen, och var skitnödig sprang på toa hela natten/morgonen, fast utan resultat. Riktig mensvärk i ryggen, men nästan ingenting i magen. Men ändå hade jag öppnat mig 4cm. Sen väl inne på förlossningen började dom "riktiga" värkarna.... *huga*

Ska snart köra en repris... eller, tänkte ta det lite fortare den här gången. v38 nu.

• mallis

Hej!
    Jag minns att jag var jättehungrig dagarna innan ( de sista fyra dagarna ) sen kvällen innan vet jag att jag var dötrött och försökte äta lite men hade NOLL aptit. Det drog i ryggen ocksa. Morgonen därpa 07.10 sa det SPLASH da vattnet gick. Blev väldigt förvanad.

• Mimmie

Jag gick ju 20 dagar över tiden... Jag kände ingenting innan det satte igång. Inga förvärkar eller något. Hade nästan gett upp hoppet. Men när det väl satte igång så gick vattnet (jätte lite, men det var väl allt jag hade kvar) och några timmar senare satte värkarna igång. När jag hade värkar sprang jag på toa ofta och gjorde det stora. Hade värkar några timmar hemma och åkte upp till sjukhuset kl. 07.00. Kl. 9.45 är han född.

Hoppas det går snabbt för dig också! Lycka till! // Mimmie

Svar på tråden Symptom innan förlossningen?