Privat gyn närmast Dalarna???
Visste inte riktigt vart jag skulle lägga det här?? Jag bor i Borlänge och undrar om ngn vet vart i närheten det finns en privat gyn eller bm?????
Jag skulle vilja göra ul i v 9.....
tack
Visste inte riktigt vart jag skulle lägga det här?? Jag bor i Borlänge och undrar om ngn vet vart i närheten det finns en privat gyn eller bm?????
Jag skulle vilja göra ul i v 9.....
tack
Jag gjorde ett i v 13 i Ludvika.. Kan du inte bara tala om att du är superorolig och vill se att det är ok?
Fast de bara kollade så att det fanns en liten där.. Riktiga får man ju väntra med till Falun... Ni gör oxå där va?
Jag vill veta var närmaste ställe som gör köns-UL finns i dalarna Nån som vet??
Ja men när jag ringde tyckte jag inte att dom tog mig på allvar....de tyckte jag kunde vänta, det var vanligt att vara orolig och inte ha så mycket symptom..Om jag ska vara ärlig så vet jag inte om vi ska göra i Falun! :-=
Oj, så har jag aldrig upplevt dom.. Jag blev helt tagen på allvar och mycket bra omhändertagen när jag väntade Elias och blödde, blev inlagd ett dygn..
Vilken otur, kanske du fick tag i en riktig ragata
Ja hon kanske bara hade en dålig dag ,, vem vet???
Vart ringde du då? kk eller???
Japp, först hamnade jag i Mora akut för vi var på sommarsemester i Sälen...
2 dagar senare var vi hemma och mardrömmen upprepar sig (blöder massor) så då åker vi till Falun.. Det var väl KK.. Fick nåt nummer av min bm i ludvika.. Allt är lite blurrigt Men iallafall var de trevliga då iallafall...
Sen på UL fick jag nån tråkfia... Kanske var hon??
He he ja kanske det
Jag borde ta det lugnt men jag skulle bara vilja veta att det finns ngt som tickar där inne, har inte fattat ngt än
Jag har läst att om hjärtat tickar i v 9 är det bara 1% risk för mf.... inte vet jag om det är sant.
Jag fick mf för ett år sedan i v 9
Så jag vill bara få lite hopp....
Blödde du så mycket men allt gick bra???
Ja, ev väntade vi 2, för jag fick ut en stor klump oxå.. Sen massa vatten.. Jag började en måndag med att blöta ner golvet i vår stuga i sälen i v 12.. Rosa vatten.. I mora såg allt fint ut.. Onsdag hemma blod och klump.. Jag stod i duschen och maken fick torka golvet Nåt ska han väl lida oxå... I Falun levde fostret, jag var säker på att där var tomt.. Sen småblödde jag till v 18-19 nånting..
Men ring och tala om din oro.. Säg att du haft en blödning annars och vill se om det lever En vit lögn.. Jag har hunnit med 3 små blödningar denna gång med, så det är visst inte ovanligt... Men jag söker inte om jag inte blöder mera.. Känns som jag har gjort detta en gång redan och så har jag sett bebisen i v 12+5
Det känns bra..
Ja jag kanske ska göra det... jag vill bara bli lugn...tack för hjälpen.
Dom kan göra VUL uppe på Borlänge Sjukhus om jag inte minns fel.
Bara att ringa en barnmorska där och prata med dom?
Om de tar din oro på allvar så hjälper de nog dig ska du se.
TS
Du kan även göra UL/VUL om du berättar att du är inte säker på i vlen vecka du är. Låsas att mensen var oregelbund eller nåt sånt...
Ja men jag har ju redan sagt när jag hade sista mensen när jag ringde för inskrivning... men jag ska ringa och testa med att jag är så orolig att jag inte kan sova synd bara att man inte ska få den hjälp man har rätt till.....
Att man måste ljuga menar jag...
Men gör dom verkligen vag ul hos bm eller är det på gyn?????
Hos oss gör bm inte vag ul.. Bara på magen, men man får gå ner till gyn bara ett par trappor.. Vet inte hur det ser ut i blg...