FluffyTina skrev 2007-05-21 17:37:29 följande:
Kristin24: snälla du! Detta är bondkatter som kostar 100 kr. ska jag vaccinera dem också så hade jag aldrig fått dem sålda. Så självklart får de stå för vaccinationer m.m.Jag har ALDRIG sagt att det är rätt att lämna dem när de är 9 veckor. Men det går bra att göra det! Men våran situation krävde det.Slipper gärna spydiga kommentarer.Tragiskt att man måste ursäkta sig först för att man har lämnat kattungar tidigare än rekommenderat för att BARA få svar på den frågan man har ställt.Jag älskar katter! Jag är en riktig kattmänniska och har alltid tagit hand om dem på bästa sätt.Men ta som exempel.... om du hade barn och ditt barn blev akut allergisk. Du hade 3 kattungar och en mamma som du hade varit tvungen att lämna för att hon skulle få må bättre så fort som möjligt (och ja, katthår försvinner inte på nolltid) så hade du gjort det. Om du hade tänkt på ditt barn före katterna. Eller för en annan människa. behöver inte tvunget vara ett barn utan kan vara din sambo. Hade du inte gjort det då hade jag sett dig som en egoistisk människa!
Jag har också haft huskattungar, men som jag har vaccinerat + veterinärbesiktigat. Det har inte varit några problem alls att sälja dem. Tvärtom har folk åkt långt (upp till 40 mil enkel resa!!) eftersom det är svårt att hitta huskatter som varit hos veternär, fått sina vaccinationer, är uppfödda på bra foder m.m.
Hoppas det löser sig med kattmamman. Massera och handmjölka henne lite försiktigt. Blir det inte bättre får du ta henne till veterinären.