• lilla x

Roliga barnbutiker i göteborg?

Hej!

Vi planerar på att åka neråt göteborg framöver så vi undrar om det finns några roliga eller speciella barnbutiker som ni rekomenderar?
    Även om ni vet några bra barnvagns butiker med bra priser och service?
    Eller något roligt man kan göra med en 1 åring där nere...

Tack

• Svar på tråden Roliga barnbutiker i göteborg?
  • ps ee

Ett förslag på en trevlig dag i Götet:

Promenad genom Haga, kanske ta en fika. Titta in på Liten Karin på Haga Nygata, de har en del fina barnsaker, ffa. till små prinsessor! Ta en avstickare till Tant Grön på Skanstorget. Gå Linnégatan upp, på Vegagatan ligger Tant Doris som har barnsaker o kläder, bla Lundmyr. Avsluta med en tur till djuren i Slottsskogen o kanske en picknick i det gröna!

• Oj hoppsan

Åh, ni får inte missa Minishop på Vallgatan och Freshmilk på Kastellgatan! På Vallgatan ligger också Polarn och Pyret och Desigtorget som alltid är trevliga Freshmilk ligger i Linnéstan där ps ee tipsade om fler trevliga butiker!

• lilla x

Tack,  vad många bra tips. Ska skriva ner dom!

• Ida2

ps ee: Instämmer, låter som en bra dag I Haga finns massor av fina barnaffärer. Alla är rätt så dyra dock men har väldigt fina saker.

• ps ee

Rättar lite om du skall googla efter affärerna - Den heter Faster Doris och adressen är Olivedalsgatan. (Ligger i hörnet Olivedalsg och Vegagatan9

• Auroratiger

Leksaksaffären Krabat på Södra Larmgatan! Jag undrar om det inte ligger en afär med barnkläder där också, men den har jag aldrig varit inne i.

I Haga vet jag att det ligger en butik på Husargatan också (tvärgata till Haga Nygata) men jag minns inte vad den heter. Kläder och grejer har de i alla fall, ser rolig ut fårn utsidan

• Ida2

Det finns tre barnaffärer nu på Husargatan en av dem är Villervalla, sen vet jag inte vad de andra heter. En av dem har i stort sett enbart leksaker och inredningssaker för barnrum medan den tredje har både kläder och lite annat smått och gott.

• Röda

Vid Vallgatan - nära miniboden - finns Viktoriapassagen (en liten liten gränd) med mysigt utefik.

Svar på tråden Roliga barnbutiker i göteborg?