Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Carina397

en andra intervju - nervöst

Ska snart på en andra intervju på ett jobb som jag har sökt som jag verkligen verkligen VERKLIGEN vill ha! Nu är jag bara nervös att jag ska göra bort mig.... Vad ska jag säga när vi ska diskutera lön t ex? Vad kan jag göra som gör att de ska föredra mig före de andra kandidaterna?
    Jag har varit arbetslös sen i augusti förra året och har dess förinnan varit föräldraledig i ett och ett halvt år!
    Så lite nervöst känns det även fast att jag vet att jag är bra på det jag gör och kan!

• Svar på tråden en andra intervju - nervöst
  • Skruttis82

var dig själv, du klarar det!! lycka till!

• Carina397

Tack det ju lättare sagt än gjort!!! Om jag inte var så nervös bra! Men tack!

• Skruttis82

vet hur det kan va. var i samma sits för ett par veckor sen, va också på en andra intervju på ett jobb jag verkligen ville ha. va sjukt nervös, men det gick bra, jag fick jobbet!!

det kommer gå bra för dig med ska du se! :)

• Carina397

GRATTIS vad roligt! Super kul!
    Ja på torsdag gäller det! Det är ju så svårt med till och med vad man ska ha på sig!
    Skönt att höra att det går bra för någon! Trivs du?

• Xara

För mig gick det oxå bra : fick drömjobbet och börjar nästa onsdag !!

Tips:

Kolla noga allt praktiskt IGEN, även om du gjorde det till första intervjun: Vem ska du fråga efter i receptionen, finns det parkeringsplatser i närheten / hur långt från tåg/buss ligger stället osv. När måste du åka hemifrån för att garanterat inte komma för sent? Vet du namnen på dem du ska träffa? (På andra intervjun fick jag typ träffa ALLA:  men på första bara personalmänniskan och den blivande chefen...)

Prata lön: Jag vet inte hur det funkar i din branch, men jag har varit helt öppen (jättedålig på att 'spela' ): när de har frågat har jag svarat vad jag hade på förra jobbet och bett dem lämna ett bud. Samt tillagt att allt är förhandlingsbart !

Kramar & lycka till !

• Carina397

Tack Xara för ditt inlägg! Jag ska ta dina råd i beaktning. Lite självförtroende har jag allt men det är ändå så nervöst!

• Skruttis82

TS:
    jag börjar mitt jobb den 28:e maj, så det ska bli spännande!

ang ex lön, kolla upp med det facket vad som är rimligt. då har du alltid de uppgifterna att luta dig tillbaka på när ni diskuterar lön. vad gäller det för jobb??

som Xara skriver, va ute i god tid, så du inte behöver stressa. bättre att va för tidigt och få och en extra sväng, eller sätta sig och ta en kaffe nånstans, än att behöva stressa och så.

vad det gäller klädel, svårt att säga när jag inte vet vad det är för tjänst du söker...

• Carina397

Marknadskoordinator tjänst. Marknadsföring inte en assistent tjänst alltså och då måste ju lönen ligga runt 31000?
    Åh om ni bara visste hur mycket era tips, råd och inlägg betyder! Tack så mycket!

• Skruttis82

följ den "klädkod" som gäller i tjänsten, ex kavaj och såvidare. då ger du ett seriöst intryck.

ta med eventuella papper som de vill ha, betyg, arbetsgivarintyg, referenser mm mm.

och ett STORT LYCKA TILL från mig!! :)

• Thea Engla

Ang lönför marknadskoordinator är det ett stort spann, beroende på ansvar somingår i tjänsten. Jag jobbar i den branschen och om du skriver lite vad det är för ansvar som du kommer ha kan jag hjälpa dig med lönenivå.

• Carina397

lite sent kanske men jag ska syssla med skapande av text och bild till allt marknadsföringsmaterial, marknadsanalyser, utskick, DM, olika medie delar, Press releaser, mässor och deltagande, bokning av mässor, annonsplaner, nyhetsbrev, text till webbsida och underhåll av nuvarande marknadsmaterial. En hel del!
    snälla Thea Engla, jag hoppas att du läser detta innan imorgon för då smäller det!
    Tack!

Svar på tråden en andra intervju - nervöst