• Toker

Avregistrera sig från af när man fått jobb

tjena på er igen!

Nu undrar jag hur det är om man inte avregistrerar sig första dagen man börjar jobba. Mailade till min af-handläggare samma dag då jag började jobba men har inte fått tag i den personen!

Kan det bli nåt strul då med nånting? Kan a-kassan säga nåt om att man inte anmält jobb redan första arbetsdagen? Eller räcker det med att bara kryssa i på kassa-kortet att man har jobbat just de dagarna? Vet ju att det kan bli strul om man inte anmäler sig första arbetslösa dagen men vet inte hur det är tvärtom Nån som vet?

• Svar på tråden Avregistrera sig från af när man fått jobb
  • getingmidja

Kan du inte ringa AF:s kundtjänst?
    Det borde ju funka.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Birgitta2

När jag var arbetslös för sex-sju år sen så kryssade jag i "behöver inga fler kassakort"... passade också på att kryssa i arbete alla de dagarna på de kortet. Då har de liksom fått meddelandet. Inget hände alls. Och skulle af höra av sig så är det bara att säga att du jobbar. Men tvivlar på att de hör av sig. Skickar de en kallelse till nån av deras skumma aktiviteter så ring numret som brukar stå där och meddela. Men du behöver inte ens göra det, för de avreggar dig på a-kassan, och de har ju redan fått meddelande att du jobbar så...

• Toker

Hehe ja man kan ju tycka att det skulle vara så men på a-kassans hemsida stod det att man skulle avregistrera sig på af så får a-kassan det meddelandet! SUCK... jo jag får väl ta och ringa dit iallafall då... hade ju varit smidigare att få tag i handläggaren via mail tycker jag för man har ju inte direkt tid att sitta i telefonen på jobbet .

• Birgitta2

Knåpa ihop ett brev och lägg på lådan. Glöm inte skriva personnummer, då hittar dom dig garanterat.

• Toker

Hehe ja det får nog bli att ringa då iallafall. Tänkte om nån bara visste om det var nåt speciellt man skulle göra nånstans
    det brukar ju finnas alla möjliga regler när det gäller sånt här...

• Birgitta2

Tydligen. Förr var det enkelt. Men kan de krångla till det så gör de det. Trist men sant.

• Toker

Hehe Ja man har ju några såna historier ja!! Tack för era svar!

• Stanna

Ring 0771-416416 - AFs kundtjänst. Dom har öppet fram till kl. 22.

Svar på tråden Avregistrera sig från af när man fått jobb