• StoneRoses

vart kan man dansa magdans?

Jag var på en möhippa för några dagar sedan och vi fick dansa lite magdans, eller orientalisk dans som det också heter.
    Jag hade så otroligt roligt, och jag skulle absolut kunna tänka mig att dansa istället för att träna (aptråkigt!)

Nån som har dansat och har tips eller synpunkter? Är det dyrt? Har hört att det skulle finnas en studio på odenplan i stockholm, men har inte hittat något om den...

nån som kan hjälpa?

• Svar på tråden vart kan man dansa magdans?
  • principisessan

i Örebro finns det magdans/orientalisk dans på medborgarskolan och studiefrämjandet.
    Kanske finns nåt sånt i stockholm också?
    kostade ungefär 700 kr för ne termin

• Atamon

www.magdans.info

Denna kvinna brukar vara anlitad på möhippor. Hon håller även kurser i magdans i lokaler vid Medborgarplatsen.

StoneRoses skrev 2007-05-22 00:06:29 följande:
    Jag var på en möhippa för några dagar sedan och vi fick dansa lite magdans, eller orientalisk dans som det också heter.Jag hade så otroligt roligt, och jag skulle absolut kunna tänka mig att dansa istället för att träna (aptråkigt!)Nån som har dansat och har tips eller synpunkter? Är det dyrt? Har hört att det skulle finnas en studio på odenplan i stockholm, men har inte hittat något om den... nån som kan hjälpa?
Svar på tråden vart kan man dansa magdans?