Vad ger man syrran i studentpresent?
Ja, vad köper man? Ca 3-400 kr...
Det ska vara något kul, men ändå ett minne från studenten!
Ja, vad köper man? Ca 3-400 kr...
Det ska vara något kul, men ändå ett minne från studenten!
puff! (Letar till sonens faster)
Jag sa åt syrra att jag önskar mig en Cult diskmedelsflaska
Jag läser på Komvux, men tar "studenten" nu i vår och jag tycker detta är stort för MIG med tanke på hur jobbigt jag haft det tidigare med skolan med skoltrötthet osv. Jag förväntar mig inget då jag inte tar den "på riktigt", men vill någon ge något så vill jag inte ha något töntigt "Grattis till studenten"-nalle eller något, utan något jag vill ha och då passar det bra med diskmedelsflaskan, även om det låter ut knäppt. Men istället för att lägga 200:- på skrot kan jag ju lika gärna få något jag faktiskt vill ha.
Jasså du är i den här tråden också...
Själv föredrar jag att köpa mina smycken vitt, vilket jag också gjort på www.jessicajansson.se. Där de för övrigt har ett studenterbjudande just nu, kanske kan vara nåt för dig.
Är väl dessutom inte riktigt rätt att göra reklam för sig själv, mamma t twins. Om du undrar varför jag är som en igel så jobbar jag på skatteverket, granskar sk hobbyverksamheter.
Har beställt halsband från www.jessicajansson.se och kan inte säga annat än att jag är skitnöjd!!
Beställde ett sånt där studenterbjudande oxå och många presenter framöver är fixade ..
Har fått MYCKET beröm för mitt halsband som jag för övrigt ÄLSKAR !
Först frönken85, vill jag ödmjukast be om ursäkt för att jag lånar din tråd för att ge ett OT svar!
busig78
..........
Om du jobbar för skatteverket/myndigheten så borde du vara bättre påläst.
För hobbyverksamhet redovisas ju i deklarationen.
Är jessicajansson som du tipsar vitt och brett om i varje "presenttips-tråd" rent av du själv?
Det var du själv som hänvisade till "rätt/orätt att göra reklam för sig själv".
Jag gör då INTE reklam för mig själv.
Du borde datera upp dig lite bättre innan du dänger till med påhopp.
Samt att bearbeta ditt tydliga attitydproblem.
Åh, har just kommit på ultimata presenten till sonens faster!
Blir biljetter till sweden rock *viskar* hemlis ju!
TS, försök hitta något personligt är mitt tips!
Jag tar studenten om en vecka.. skulle bli glad att få pengar eller nått roligt i present. MAn får för mkt seriöst av alla andra. skönt om syrran kommer med nått som sticker ut från mängden!
Till Busig 78
Det verkar vara känsligt värre. Vet skattemyndigheten om att du granskar ärenden privat (svart) utanför arbetstid, eller tar du upp det som hobbyverksamhet också?
Tur att vi lever i ett fritt land och att allas åsikter är tillåtna. Synd att man blir mobbad i tråden och att inte alla är välkomna på Familjeliv.
Jag ville bara utbyta lite erfarenhet eftersom jag precis tagit upp min hobby.
Men, men det är inge kul att vara här när man blir behandlad på det här viset.
Så adios allihopa. Hoppas ni känner er nöjda med ert beteende.
/Ulla
Tackar alla för tipsen! Några mer?
Jag vill också ha tips! Både min syster och hennes kille tar studenten. Vore kul att ge dem nåt ihop, gärna en upplevelse. Är dock student själv så jag har rätt begränsad ekonomi, så det får inte vara för dyrt!
Är oxå student så det får ju lixom inte koste hur mycket som helst! Någon som har något tips???
Verkar som att alla har idétorka på studentpresenter för tillfället!
Jag tycker du ska köpa ett fint halsband och gravera in något på baksidan:
Typ: Fy fan vad du e bra!
Pöss, från en stolt syrran!
Kan ju få ett halsband för 300:_
Vad tycker hon om?
Jag gav min syster en ganska unik och svår hittad LP med Manic Street Preatchers eftersom hon avgudar dom och en bok om alla olika konstnärsstilar då hon älskar att måla.
Sen kan man ju köpa fina champangeglas, kul att ha i framtiden som minne.
Eller en scrapbook med foton sen hon var liten.