• Te Quiero

Vikket är värst- sträng uppfostran eller fri uppfostran?

Fri tolkning men inom kategorin sträng uppfostran existerar förståss inte kränkningar eller slag.

• Svar på tråden Vikket är värst- sträng uppfostran eller fri uppfostran?
  • gisse

fri är värst!
    alla behöver ha regler att följa! Kanske inte för strängt dock, måste finnas utrymme för eget tänkande

• millan87

sträng tror jag.. lr FÖR sträng åtminstone, sen e de klart man måste sätta lite gränser o regler

• Dodis

Tycker nog också att fri är värre. Hur ska det bli för dom senare i livet om de inte fått några gränssättningar?

• Nitagirl

Fri uppfostran har ju sina nackdelar oxå, alla har ju rätt till ett värdigt liv,och en bra uppfostran,men en sträng uppfostran, är ju en bra uppfostran,,( inte fööör sträng då) man måste ju lära barnen rätt och fel,och att ta ansvar..friuppfostran får dom ju göra som dom vill och lär sig inte att ta sitt ansvar...annars klarar man sig inte lika bra i samhället...tycker inte jag ialf.

• Sarge

Lagom sträng uppfostran med tydliga regler tror jag på!

• Duckan74

Fri måste jag säga. Har mycket svårt för barn som inte har några regler att följa. Speciellt när de kommer hem itll mig och de kladdar, river, stökar utan föräldrarna säger till.

• Te Quiero

Tycker det är skönt att så mång(hittils) inte följer på trenden med fr uppfostran

• Pormoicheia

Fri tycker jag är värre än sträng, men det bästa är ju något salgs mellanting...

Apprentice Moraltant
  • Miss Lau

Tycker att helt fri uppfostran är värst, men jag ser inga trender alls åt det hållet. Tvärtom verkar många följa "nannyprogrammen" och införa timeouter, fypallar och andra "metoder".

• uniMog

Det är ju helt beroende på barnet och föräldrarna, vågar inte svara varken bu eller bä. Finns de barn/föräldrar som klarar helt fri uppfostran utmärkt och de som inte klarar det alls och samma gäller sträng uppfostran.

slut på ideer.
Svar på tråden Vikket är värst- sträng uppfostran eller fri uppfostran?