• Dodis

Potträning- säger inte till

Vi har kört hårt med pottan ett tag nu med vår 2 1/2 åring. Han är jätteduktig och aldrig några protester.

Problemet är att det är vi som påminner honom hela tiden.
    "Glömmer" vi bort det, kissar han på sig.
    Han kommer direkt när han är blöt och visar var han har kissat på golvet så vi behöver inte bli överraskade...

När och hur ska vi få honom att säga till när han behöver kissa?
    Ska vi sluta sätta honom utan låta honom kissa på sig tills han säger till?

Tips snälla

• Svar på tråden Potträning- säger inte till
  • A L V

För oss funkade ingenting. Hon kissade på golvet och sa sedan "pilla!"...

Men hux flux så bara funkade det på en gång (och då menar jag verkligen´hux flux!). Hon satte sig på pottan och kissade.

• Smilie

Han är ju bara 2 1/2 år... det kommer.
    Jag tycker ni skall låta det vara. Fortsätta att påminna honom men strunta i olyckorna..
    Han är så liten så mitt ien lek så känner han säkert inte att han behöver kissa.

• Dodis

Ja, vi kanske hoppas för mycket på en gång.

Vi får fortsätta som vi gör och hoppas att det kommer så småningon.

En till fråga. När det väl funkat har det kommit några "bakslag" då? Givetvis räknar jag med att det händer olyckor men har de vägrat pottan/toan?

• Smilie
    Dodis skrev 2007-05-22 10:23:49 följande:
    Ja, vi kanske hoppas för mycket på en gång.Vi får fortsätta som vi gör och hoppas att det kommer så småningon. En till fråga. När det väl funkat har det kommit några "bakslag" då? Givetvis räknar jag med att det händer olyckor men har de vägrat pottan/toan?
    Inte för min flicka har det gjort det
  • Dodis

Igår sa han "gå på toa mamma"! Gissa om vi fick bråttom...

Dessutom sa dagmamman att han varit torr i blöjan (han har blöja där på dagarna) och att han då kissat på hennes toa.

Visst är han duktig!!!!

• Liten blir stor

Jag tycker ni ska fortsätta påminna som ni gjort. Händer det att han kissar på sig så hämtar ni tillsammans nåt att torka upp med och inte göra så stor grej av det. Sonen gjorde likadant för bara 2 månader sen men nu är hen helt torr, även på natten.

Svar på tråden Potträning- säger inte till