Kejsarsnitt - Fick du infektion i snittet?
Skriv gärna om din komplikation.
OBS Kännselbortfall räknas inte som komplikation. I denna omröstning iaf!
Skriv gärna om din komplikation.
OBS Kännselbortfall räknas inte som komplikation. I denna omröstning iaf!
Det första och tredje snittet var komplikationsfritt. Däremot så fick jag sepsis efter andra snittet och själva sårytan såsade rejält.
Jag fick inga infektioner i samband med snittet men de hade lagt det så långt ner att två-tre hårstrån liksom "växte in i" såret...
Lite småobehagligt att sitta och pilla bort dem med pincet..
Nej ingenting
Nope, nada. Känselbortfallet räknas inte, tycker mest det känns lite mysko. :)
Ingen infektion men lite såsigt. Kliade inget men däremot gick hörnstygnet upp så det kom ut en nnut med ca 3 cm lång tråd på. Bara att klippa bort sade BM så jag gjorde det.
Nixpix, ingenting
Min ena magmuskel revs i sönder, 2/3 delar av den och dte är nu snart 5 månader sedan och jag har fortfarande ont där. Dessutom så fick jag ett litet hål nedanför snittet som blev lite infekterat.
Nope, inget .
Infektion samt annan komplikation:
Jag fick som en liten "klump" precis under själva snittet som kom dit ett par veckor efter jag blivit förlöst och på efterkontrollen sa dom att det var ärrvävnad och ingenting att oroa mig över. (Detta var i början på november 2005.)
På nyårsafton får jag plötsligt förbannat ont där klumpen sitter och över 39 graders feber.
In på akuten och där kom de fram till att det inte var någonting fel.
Jag sa "bara ni inte har glömt kvar någonting därinne" Nej då sa dom och jag fick åka hem efter att ha fått ligga med antibiotika i dropp en stund för att få ner febern.
Morgonen efter ringer dom mig för att be mig komma in igen för att göra en röntgen för att utesluta att något glömts kvar. (Gissa paniken?)
Det visade sig till slut att klumpen (ungefär stor som en golfboll) var koagulerat blod som kapslat in sig och nu börjat ruttna. (Mumma!) De fick öppna upp lite igen och ta bort den.
Blodet kom ifrån när snittet gjordes och det hade stått kvar och blött efter dom sytt igen mig. Troligvis pga att jag tog fragminsprutor (blodförtunnande) i magen under graviditeten eftersom jag hade en blodpropp i benet 2004.
Jisses vad långt och ingående. Hoppas verkligen att jag inte skrämde någon nu.
Ja, det blev infekterat och började såsa och göra ont efter nästan 2 veckor.