• Buus85

IPL Laser

Undrar om det finns någon här som gjort en ipl laser behandling i ansiktet?

Blev det bra resultat isånnafall?
    Har varit på konsultation och ska göra en behandling snart, inte direkt billigt men man hoppas ju att det är värt pengarna.

• Svar på tråden IPL Laser
  • Lilla fii

Jag jobbar som klinikchef på en laserklinik som arbetar med bla IPL. Är det hår du vill ta bort? Eller är det hudföryngring?

• Buus85

Nej det är rodnader o lite ytliga blodkärl på kinderna som jag ska ta bort.
    Jag har gjort en sån behandling för 3 månader sen men behöver göra en till då alla inte försvann med en behandling.
    men jag fick en klar förbättring.

Men man undrar ju lite hur många behandlingar som brukar behövas?
    Som sagt, det är ju inte billigt direkt.

Vet du vilket resultat man kan vänrta sig och isåfall hur många behandlingar som brukar behövas?

• olpansfamilj

4-5 behandlingar om det är rosacea och sen underhållande ca 2 gr om året...

• Buus85

Men jag har inte rosacea, utan har bara väldigt känslig hy som lätt rodnar o blir röd.

• olpansfamilj

det har jag också. Läkaren sa att det är rosacea.....har bara lätt röda kinder...

• Buus85

Oki, har du behandlats med ipl då?

• olpansfamilj

ja och det hjälpte väl....ska nu gå en tredje gång nästa vecka...men bra resultat ska man se först efter femte behandlingen och man ska tänka på att det hjälper inte alla....

• Lilla fii

Jag skulle nog rekommendera dig att göra 3 behandlingar.. Det du beskriver går absolut att behandla med IPL... Vart bor du?

• LC Star

Lilla fii: Vilken klinik jobbar du på? Kan man ta bort födelsemärken med laser hos er också?

• Lilla fii

Jag jobbar på Spektrakliniken, vi tar inte bort vanliga födelsemärken. Enbart solskadad hud/solfläckar..

Svar på tråden IPL Laser