• Meli o Neo

Vad tycker du om namnet Hedvig?

Jag älskar det namnet! Associerar till en liten sprallig tjej med spretigt hår.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om namnet Hedvig?
  • Mia m Rasmus

Min första tanke är blä....

• Laire

För mig är det Harry Potters uggla, eller den där hemska tanten i ettbarnprogram som hade en talande "uggla" på taket.

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Goltlännig

För mig är det Harry Potters uggla.
    Namnet i sig är fint men skulle ha svårt för det på mitt barn då jag assoierar till en uggla.

• Meli o Neo
    Laire skrev 2007-05-22 16:28:38 följande:
    För mig är det Harry Potters uggla, eller den där hemska tanten i ettbarnprogram som hade en talande "uggla" på taket.
    Åh det var ju roligt ju!
  • anneliekreativ

Urgulligt! Skulle gärna döpa en flicka till det. Känner två små söta tjejer som heter Hedvig och Sigrid, rött, trassligt och spretigt hår har dom dessutom bägge två.
    Ta ett namn du själv tycker passar ditt barn, våga gå emot vad andra tycker....Annars tror jag du ångrar dig.
    Kram.

• Laire
    anneliekreativ skrev 2007-05-22 16:40:02 följande:
    Urgulligt! Skulle gärna döpa en flicka till det. Känner två små söta tjejer som heter Hedvig och Sigrid, rött, trassligt och spretigt hår har dom dessutom bägge två.Ta ett namn du själv tycker passar ditt barn, våga gå emot vad andra tycker....Annars tror jag du ångrar dig.Kram.
    Ja precis, de allra flesta vänjer sig

Jag ville nästan tvångsomhänderta svägerskans son när han fick namnet Elliot (ung året innan det blev populärt), men nu har man vant sig
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Meli o Neo

anneliekreativ:

Vi har grekiskt påbrå och då blir det nog ett mer grekiskt namn om vi får en tjej i framtiden.

• Trogga

Det heter min katt

För jämnställdhetens skull ska jag börja snarka
  • miss maple

Inte fint samt ett tantnamn tycker jag.

Svar på tråden Vad tycker du om namnet Hedvig?